keerlus in schaduwstation goed getekend?

Voor het delen van ontwerpen
Andre67

keerlus in schaduwstation goed getekend?

Bericht door Andre67 »

Hallo,

ik ben bezig met mijn nieuwe baanplan en heb inmiddels het schaduwstation, de opgaande trajecten naar het hoofdstation via paradesporen klaar.
Nu ik het schaduwstation nog eens bekeek, kwam bij mij de gedachte op om hier (ook) een keerlus te realiseren maar ik twijfel of het op deze manier mogelijk is?

Het gaat om het lichtblauw gekleurde deel. Kan ik dit op deze manier uitvoeren? De gele sporen zijn de opgaande (parade)sporen naar het bovenliggende station.
Ik zie graag jullie reacties/adviezen

Groet, André
Bijlagen
schaduwstation met toegevoegde keerlus.png
schaduwstation met toegevoegde keerlus.png (1.4 MiB) 38 keer bekeken
Z21, ECoS2.1, iTrain, OC32/NG, Digikeijs YaMoRC, RocoLine

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

Zoals je het nu getekend hebt: ja, het lichtblauwe is inderdaad een keerlus. Overigens: rij je rechts of links op je dubbelspoor? Als je rechts rijdt is het lichtblauwe spoor overbodig want je kunt er nooit op komen. Alleen als je links rijdt zou het lichtblauwe spoor zinvol zijn als passeer spoor voor de bovenste 3 sporen.

En hoe zit het verder want als je op je bovenbaan nog een verbinding hebt tussen de gele sporen dan heb je beneden nog een keerlus namelijk de R3 boog links.

Gr, Ben.

Richard van Dijk

Bericht door Richard van Dijk »

volgens mij is de keerlus juist niet goed getekent. volgens mij moet deze in de bocht aan de linkerkant zitten tussen de opstelsporen.

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Als je dit aansluit op de bovenbaan met wissels heb je een dubbele keerlus liggen. En zoals gezegd, enkel als je links rijd kom je er op.

Wat wil je hier verder mee bereiken?
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Plaats reactie

Terug naar “Baanontwerpen”