ROCO VSM BR 23 - Daar is die dan!

DTS
Site Admin
Contacteer:

ROCO VSM BR 23 - Daar is die dan!

Bericht door DTS »

Vandaag eindelijk de Roco BR23 in VSM uitvoering ontvangen. Lang op gewacht, en vooral veel van verwacht!
Tijdens het uitpakken was ik aangenaam verrast door de manier waarop het model is verpakt, zonder die onhandige plastic kapjes. Dat is wel heel prettig! Ook de detaillering ziet er erg goed uit, het model oogt kloppend.
Rijdend komt hij mooi rustig in beweging en de geluidsfuncties werken mooi met het optrekken en het afremmen. Wel de tip om de geluidssterkte in de decoder te verlagen, die staat best aan de luidde kant vindt ik persoonlijk.

Teschnisch ben ik wel teleurgesteld in Roco, ik had daar meer van verwacht. Ik had er 2 besteld, ook een voor een vriend, die gelijk weer terug mag omdat de motor niets doet. Erg vervelend, maar niet onoplosbaar.
Wat mij vooral tegenvalt is het gebrek aan functies. Zo zit er een 8-pin decoder in de loc, en dat lijkt mij in de huidige tijdsgeest toch niet meer mogen in een H0 model in deze prijsklasse.

Zo mis ik de vuurkist imitatie, drijfwerkverlichting en cabineverlichting. Dit was 15 jaar geleden acceptabel geweest, maar naar mijn mening anno 2026 niet meer.
Ook ontbreekt er een powerpack, terwijl de aanwezige MS450 decoder een directe aansluiting heeft voor condensatoren en zelfs een goldcap pakket.
Dan de lampen voor en achter. Geen LED maar een draadlampje :-\ Wat betekend dat de toplamp fel schijnt en de onderste lampen zwak.

Het is een mooi model, en als liefhebber van de BR 23 waar ik zelf ook aan heb gewerkt ooit als puber met olielappen het drijfwerk poetsend.
Echter als techneut valt me dit wel erg tegen van Roco.

Ik ben benieuwd wat anderen vinden van het model.

Groetjes Martin
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025

bellejt

Bericht door bellejt »

geen fotootjes ?

Plaats reactie

Terug naar “Materiaal bespreking”