Ik heb vragen over het gebruik van iTrain in combinatie met Yamorc YD8116 Switch decoders. Ik gebruik deze decoders voor aansturing van mijn
NS hoofdseinen met cijferbak, hoofdseinen, voorseinen en dwergseinen.
Vraag 1:
Ik heb voor de eerste decoder twee stuks hoofdseinen met cijferbak, twee driehoofdseinen en een voorsein geprogrammeerd. De adressen beginnen vanaf 101. Van het eerste hoofdsein heb ik een voorbeeld bijgevoegd. Daarnaast heb ik in iTrain onder "accessoires" een hoofdsein met cijferbak ingesteld met het adresbereik (1-N) waarbij ik voor 1 het adres 101 heb ingevoerd en bij N het adres 104.
De software van Yamorc geeft aan hoe een en ander aangesloten moet worden.
Nu mijn vraag: hoe neem ik op de juiste manier de gegevens van Yamorc over in iTrain ?
Van mijn instellingen in Itrain heb ik ook een bijlage toegevoegd.
Vraag 2:
Ik zag een filmpjes op het YT kanaal voorbij komen over de YD8116. Daarin werd ook gebruik gemaakt van de programmeer toets recht onderop de decoder.
Dit is om de adressen door te programmeren... Hoe werkt dit ? Bij mijn tweede decoder beginnen de adressen nl. vanaf 201, op de derde vanaf 301, enz.
Nu zullen er lezers zijn die zeggen, deze vragen horen eerder op de forumsite van iTrain...Maar ik heb deze vraag daar al een aantal dagen geleden uitgezet.
Maar zonder reactie tot nu toe. Vandaar dat ik het nu hier probeer...
Alvast bedankt voor de reacties.
(PS: ik zie dat ik in iTrain het adres 104 niet heb aangevinkt. Is aangepast)
Met groet,
Guus