Moezel wijnbaan project
Geplaatst: 03 aug 2021, 12:57
Hierbij een verslag van het Moezel Wijnbaan project door de "Stichting Fred Baerselman N-spoor".
Fred Baerselman was een geweldige modelspoor bouwer en vooral bekend van de "Lahntalbahn in N". Helaas is Fred in 2018 overleden. Fred heeft veel n spoor materieel nagelaten die wij d.m.v. deze stichting voor het publiek willen behouden. Om dit te doen gaat de stichting een n spoorbaan bouwen met als thema de Moezel. Hierop zullen de treintjes van Fred aan het publiek kunnen worden getoond. Deze modulaire baan hopen we op diverse modelspoorbeurs te tonen.
Het doel van deze baan is om het materieel van Fred Baerselman te laten rijden.
Dit materieel is allemaal analoog. Omdat er veel modellen door hem zijn gesupperd (voorzien van extra leidingen aangeklede buffers etc.) is het praktisch onmogelijk om zonder beschadigingen dit materieel te digitaliseren. Daarom hebben we besloten om de baan hybride uit te voeren.
D.m.v. “Dinamo” en “Itrain” kunnen we zowel het materieel van Fred, als ons eigen wat nieuwer materieel op de baan laten rijden.
Voor de liefhebbers in deze groep, maken we een beschrijving van de bouw aan de hand van veel foto's.
Veel kijk plezier, Edwin en Erwin.
Als start een foto van Fred die op mijn Haverud baan een rotspartij heeft gemaakt en deze aan het schilderen is.
De tweede foto is een foto van een deel van de Lahntalbahn in N.


Fred Baerselman was een geweldige modelspoor bouwer en vooral bekend van de "Lahntalbahn in N". Helaas is Fred in 2018 overleden. Fred heeft veel n spoor materieel nagelaten die wij d.m.v. deze stichting voor het publiek willen behouden. Om dit te doen gaat de stichting een n spoorbaan bouwen met als thema de Moezel. Hierop zullen de treintjes van Fred aan het publiek kunnen worden getoond. Deze modulaire baan hopen we op diverse modelspoorbeurs te tonen.
Het doel van deze baan is om het materieel van Fred Baerselman te laten rijden.
Dit materieel is allemaal analoog. Omdat er veel modellen door hem zijn gesupperd (voorzien van extra leidingen aangeklede buffers etc.) is het praktisch onmogelijk om zonder beschadigingen dit materieel te digitaliseren. Daarom hebben we besloten om de baan hybride uit te voeren.
D.m.v. “Dinamo” en “Itrain” kunnen we zowel het materieel van Fred, als ons eigen wat nieuwer materieel op de baan laten rijden.
Voor de liefhebbers in deze groep, maken we een beschrijving van de bouw aan de hand van veel foto's.
Veel kijk plezier, Edwin en Erwin.
Als start een foto van Fred die op mijn Haverud baan een rotspartij heeft gemaakt en deze aan het schilderen is.
De tweede foto is een foto van een deel van de Lahntalbahn in N.

