Naamloze baan

Gert
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2023, 17:06

Naamloze baan

Bericht door Gert »

Ik ben begonnen met een kopstation, daar moet alles zich afspelen. Het aankomen en vertrekken van treinen. Het wordt een U Baan waar aan de ene kant het kopstation wat zichtbaar is en de andere kant een soort van schaduwstation waar de treinen opgesteld staan.

Ik wil graag digitaal rijden met de Z21 en RocRail. Maar ik ben een echte beginner betreft digitaal rijden dus ik zal veel vragen hebben en hopelijk kan ik hier een antwoord vinden.

Het kopstation staat daar kan ik in iedergeval al mee aan de slag de rest komt pas als ze de nieuwe kozijnen geplaatst heben.

Mocht iemand trouwens nog een leuke naam weten...

Eerst maar wat plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luud
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 mar 2023, 10:44
Locatie: Zuid Limburg

Bericht door Luud »

Hai Gert, Goedenavond,
Ook ik ben beginner, met z21 met multimaus begonnen, nadat ik analoog vaarwel heb gezegd. Vrij snel daarna een DR5000 centrale gekocht en klein begonnen met een keukentafel baantje en opgebouwd met de kennis van filmpjes over Rocrail op you tube. Een wereld ging voor me open....De naam van mijn baan is Maasdam. In mijn begintijd als machinist reden we van Maastricht naar Amsterdam, gecombineerd dus Maasdam. Misschien een hint voor jouw baanplan ?? Succes met je vorderingen.
Spoorse Groeten,
Luud.

Gert
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2023, 17:06

Bericht door Gert »

Kijk dan is de naam snel gemaakt...
Eens kijken of ik ook zo iets kan, ik ging vroeger veel met de Wadloper van Nieuweschans naar Groningen maar daar valt niet echt een mooie naam van te maken.
Ik zat vanavond te denken aan Meerdijk, Meering is mijn achternaam en dijk omdat hier veel kanalen zijn met dijken...

Ik ben de filmpjes ook aan het bekijken van Albert. Heel veel informatie inderdaad, ik moet ze nog eens rustig bekijken.

Groeten Gert

Gert
Berichten: 10