YD-7001 WiFi SSID-listing

Topic voor de YD7000 varianten zoals, YD7001, YD7100 en YD7101
NederBelg
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2023, 14:09

YD-7001 WiFi SSID-listing

Bericht door NederBelg »

Gisteren heb ik de upgrademodule geïnstalleerd om van een DR5000 middels de YD9401 naar een YD7001 te gaan. Alles gedaan volgens het boekje en dat is allemaal gelukt. Elektronica werkt op rook, als de rook eruit is doet ie het niet meer maar de rook zit er nog in ;)

Als 1e een kleine toelichting over mijn WiFi-setup, zie hier alvast de topologie:

Afbeelding

De gebruikte apparatuur is van Unifi/UI met een network controller die meerdere Access Points (3 stuks momenteel) aanstuurt, zodanig dat als een ander AP de client een beter signaal kan bieden er actief een handover wordt gedaan naar dat AP. Er zijn 2 SSID's, mijn bedrijfs/privé-wifi en een gastenwifi die op een andere VLAN zit en daardoor is afgeschermd van onze privé:

Afbeelding

Beide SSID's zijn op de 2,4 GHz en 5 GHz band actief.

Eigenlijk wil ik de YD7001 aan de in het hele huis aanwezige WiFi koppelen.

Nu kom ik het volgende tegen:

Als ik van de WiFi de Operating Mode van AP naar DHCP client aan wil passen zie ik wat rare zaken:

Afbeelding

SSID 7 en 8 mogen buiten beschouwing worden gelaten, nummer 7 is de WiFi van de omvormer van de zonnepanelen en nummer 8 van de buren, doen we helemaal niks mee :D

Nummer 3 t/m 6 verbazen mij enigszins, het lijkt erop dat beide SSID's die actief zijn vermenigvuldigd wordt met het aantal AP's en individueel worden weergegeven in plaats van de 2 overkoepelende SSID's en dat als ik er hier eentje van zou gebruiken dat ik daarmee meteen de YD7001 aan een AP fixeer, iets dat niet de bedoeling is.

Een kleine bijkomstigheid, in de YD7001-logging worden de namen van de SSID's correct weergegeven, in de WiFi-eigenschappen niet.

Een correcte weergave zou zijn dat je MIT Nederokkerzeel en MIT Guest slechts 1x zou zien.

Ik begrijp dat dit zeker niet op 1 2 3 opgelost kan worden en gelukkig heb ik de luxe van UTP-bekabeling naar de toekomstige modelbouwruimte te hebben voorzien. Een stekker insteken lost het ook op maar ik wilde het toch eens melden :)

Groetjes,

Willem-Jan Meijer

Terug naar “YD7xxx Digitale centrale”