Op mijn baan had ik de volgende problemen:
- TrainOmatic Midi digitaal ledstrips (5 met hetzelfde adres) die zich binnen een ronden al zeker een paar zichzelf reset hadden. Oplossing: CV14 = 0 en elke een apart adres gegeven.
- Feischmann 732171 DB Cargo 1616 me sound, deze stond vaak na opstarten baan of nadat spanning eraf was geweest weer op adres 3 en alle instellingen waren weer af-fabriek.
Oplossing ook CV14 op 0 gegooid en alles blokkeringen erop gegooid in decoder pro onder tab-blad "Decoder Lock" en rijdt nu alweer 2 dagen zonder problemen rond.
Dinamo reset sommige decoders
-
- Site Admin
Dinamo reset sommige decoders
Met vriendelijke groet, Mark
Bedankt voor het delen! Ik ben nog niet zover, maar wellicht kan ik deze tip on de toekomst ook gebruiken
Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk
En ik maar me maar afvragen hoe het komt dat mijn decoders veranderen heb er zelfs 3 defect.
Allemaal train o matic de uhlenbrocks en de esu's en zimo's hebben nergens last van.
Gr
Hans
Allemaal train o matic de uhlenbrocks en de esu's en zimo's hebben nergens last van.
Gr
Hans
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
-
- Site Admin
Beste Mark ik rijd h0.
En ik heb ook een train o matic maxi digitaal ledstrip naar de knoppen na 3 ritten spontaan defect helemaal dood ook de programmer kan er niks meer mee.
gr
hans
En ik heb ook een train o matic maxi digitaal ledstrip naar de knoppen na 3 ritten spontaan defect helemaal dood ook de programmer kan er niks meer mee.
gr
hans
Groeten Hans
Groeten Hans
-
- Site Admin
Hans,
Ik heb geen ervaring met Ho, maar als jij Dinamo rijdt en je hebt de analoge binnenverlicht HFI ( volgens mij staat deze bij mij vrij laag) aan staan zoals ik dat heb, kunnen die moderne slimme breintjes denkt wat moeilijker onderscheidt maken (ook door dingen op die printplaten qua condensatortje en weet-ik-veel-meuk) tussen dat HFI en DCC signaal is mijn gevoel. Bij de binnenverlichting strips denk ik gewoon dat de piekspanning ook wel eens tot problemen heeft geleidt omdat het altijd gebeurde op een blokovergang.
Want bij waren het juist net een Zimo (niks mis mee hoor, heb veel van de breintjes rondrijden en een TraiOmatic). En verder zijn het wat moderne Minitrix baureihe 101 waar ik nog niet achter ben gekome die qua rijden een rijprobleem hadden.
Ik heb geen ervaring met Ho, maar als jij Dinamo rijdt en je hebt de analoge binnenverlicht HFI ( volgens mij staat deze bij mij vrij laag) aan staan zoals ik dat heb, kunnen die moderne slimme breintjes denkt wat moeilijker onderscheidt maken (ook door dingen op die printplaten qua condensatortje en weet-ik-veel-meuk) tussen dat HFI en DCC signaal is mijn gevoel. Bij de binnenverlichting strips denk ik gewoon dat de piekspanning ook wel eens tot problemen heeft geleidt omdat het altijd gebeurde op een blokovergang.
Want bij waren het juist net een Zimo (niks mis mee hoor, heb veel van de breintjes rondrijden en een TraiOmatic). En verder zijn het wat moderne Minitrix baureihe 101 waar ik nog niet achter ben gekome die qua rijden een rijprobleem hadden.
Beste Mark
Ja ik rijd met dinamo en ik schakel per definitie het analoge gedeelte in de decoder uit.
Ik heb nl de nare ervaring gehad dat als je dat niet doet er zomaar een trein als een speer er vandoor kan gaan.
Maar zal morgen eens kijken naar de hfi en hem helemaal uitschakelen.
Gr
Hans
Ja ik rijd met dinamo en ik schakel per definitie het analoge gedeelte in de decoder uit.
Ik heb nl de nare ervaring gehad dat als je dat niet doet er zomaar een trein als een speer er vandoor kan gaan.
Maar zal morgen eens kijken naar de hfi en hem helemaal uitschakelen.
Gr
Hans
Groeten Hans
Groeten Hans
-
- Site Admin
Hans,
Ik schakel ook altijd dat analoge gedeelte uit. Via CV29 dacht ik dat ik alles qua analoge gebeuren had uitgeschakeld. Echter CV13 en 14 nooit. CV13 staat bij Zimo standaart uit, echter CV14 niet. En sinds ik deze heb uitgeschakeld werkt deze lok gewoon zonder storing (oncontroleerbare reset). In de Zimo decoder handleiding is het hoofdstuk 3.5 Der Anolgebetrieb.
Ik schakel ook altijd dat analoge gedeelte uit. Via CV29 dacht ik dat ik alles qua analoge gebeuren had uitgeschakeld. Echter CV13 en 14 nooit. CV13 staat bij Zimo standaart uit, echter CV14 niet. En sinds ik deze heb uitgeschakeld werkt deze lok gewoon zonder storing (oncontroleerbare reset). In de Zimo decoder handleiding is het hoofdstuk 3.5 Der Anolgebetrieb.
Mark ik heb nooit problemen gehad met zimo ik heb er 2 lopen (sound decoders standaard in loc van roco).
Groeten Hans
Groeten Hans
-
- Site Admin
De Zimo decoder heeft het de 3de dag bij een blokovergang toch het begeven.
Decoder reageert echt nergens op, is ook al in de ESU tester geweest.
De DB 1616 gaat gewoon wel zijn ronden rijden, ik gooi er even een Kuehn N45 next18 in.
Het blijven toch lokomotieven die van de NS zijn geweest, al is deze nu rood met DB erop, om een of andere reden levert dat toch altijd gezeik op
Decoder reageert echt nergens op, is ook al in de ESU tester geweest.

Het blijven toch lokomotieven die van de NS zijn geweest, al is deze nu rood met DB erop, om een of andere reden levert dat toch altijd gezeik op