Analoge Fleischmannbaan 315x122 H0

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

TonK schreef: 29 dec 2022, 21:04 Ik denk dat het zo beter is Cor? Ik heb de wissels w5a en w5b toegevoegd, dat maakt de wisseling van geel naar lichtgroen iets makkelijker.
Goedendag Ton,

Hersenen zijn rare dingen. Ik heb 12 jaar geleden een TIA gehad, dus denk soms ook wonderlijk. Eveneens schrijf ik soms wonderlijk en moet ik actief gebruik maken van spelling controle.

Je toevoegingen zijn wel een verbetering. Toch zou ik in jou geval de baan eens met je vinger gaan volgen en eens kijken of je overal kunt komen. Ik denk, dat je nog wel wat meer dynamiek ik het plan kunt aanbrengen. Voeg de .any anders eens toe als bijlage. Ik heb ook Anyrail en kan dan mee puzzelen als je dat wilt.

Nog een vraagje: Welke trafo bedient de grijze railstukken?
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2021, 09:55

Bericht door TonK »

Nog een vraagje: Welke trafo bedient de grijze railstukken?
Dat gaat trafo 6 worden. (Heb ik nog niet ingetekend) Dat is een hele oude trafo die ik misschien verruil voor trafo 5 die het draaischijfgebied bedient. Moet uit de praktijk blijken welke het beste daarvoor is.
Voeg de .any anders eens toe als bijlage. Ik heb ook Anyrail en kan dan mee puzzelen als je dat wilt.
De forumsoftware weigert de .any als extense. En als .rar is ie zelfs te groot. Ik zal een kopie maken en een aantal lagen verwijderen.

[edit]
Dit is beter, een gebouw was een echte foto, dat scheelt een paar mb's:
Separated_hillbillies_305x122 - kopie.rar
(130.96 KiB) 21 keer gedownload
Alvast bedankt,
Ton
Groet,
Ton


Stoom, altijd stoom :D

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Helaas kan ik niets met .rar. Ik zal Martin Domburg contacten en vragen of hij de .any wil toestaan.
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2021, 09:55

Bericht door TonK »

Via een omweg toch een zipje kunnen maken:
any-bestand.zip
(514.62 KiB) 15 keer gedownload
Txt- bestandje is onzin, moest even om een zipje te kunnen maken.

Lukt het zo?
Groet,
Ton


Stoom, altijd stoom :D

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Had hem ondertussen al nagetekend :D

Ik zou onderin in het paarse spoor rechts ook nog twee wissels 6170 plaatsen. Dan kun je ongeacht welke richting je oprijdt, altijd van de buitensporen naar de binnen sporen en vise versa.
Een aandachtspunt is de S-slinger in het gele spoor van 6120. Deze heeft een radius van 356.5 en met iets langere wagons en te hoge snelheid is ontsporen daar denkbaar.
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2021, 09:55

Bericht door TonK »

Ik zou onderin in het paarse spoor rechts ook nog twee wissels 6170 plaatsen. Dan kun je ongeacht welke richting je oprijdt, altijd van de buitensporen naar de binnen sporen en vise versa.
Alweer een verbetering Cor! Ik KAN nu inderdaad van alle kanten van en naar de buitenbaan! De S bogen zijn inderdaad een aandachtspunt maar het is echt de bedoeling om daar met korte treinstelletjes te rijden. En uiteraard met aangepaste snelheid.

In het vlakke stuk midden-onder kan ik wellicht met "denkende" wissels wel vooruit. En anders kan ik daar de reserve-trafo wel voor inzetten, zoals ik eerder aan aangaf.
Separated_Hillbillies_315x122.jpg
Separated_Hillbillies_315x122.jpg (197.86 KiB) 282 keer bekeken
Dit gaat hem dan wel ongeveer worden. (Ik kan alles uit voorraad wel leggen, wellicht moeten een paar wissels vervangen worden omdat er minstens twee gebroken wisseltongen hebben).

Bedankt voor het meedenken Cor (en Hans)
Groet,
Ton


Stoom, altijd stoom :D

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Als je toevallig een linkse en een rechtse Engelse wissel hebt, kun je het sporenplan bij het station ook als onderstaand doen:
Ton.png
Ton.png (233.68 KiB) 275 keer bekeken
Met vriendelijke groet,

Cor

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2021, 09:55

Bericht door TonK »

Dat is wel veel mooier Cor, maar helaas die heb ik niet en die zijn ook niet zo gemakkelijk meer te krijgen. Ik heb ze in een eerder plan ook als eens ingetekend, maar kon ze toen nergens meer krijgen.
Groet,
Ton


Stoom, altijd stoom :D

Online
denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Ton ik heb hier nog 1 engelse wissel liggen met aandrijvingen.
En op markt plaats staat ene bart de meern die heeft ze zeker en is betrouwbaar.
Heeft heel veel fleischmann rails en onderdelen.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Gebruikersavatar
TonK
Berichten: 15
Lid geworden op: 23 aug 2021, 09:55

Bericht door TonK »

Ha, Bart is een van mijn "hofleveranciers", correcte vent inderdaad! Ik stuur je een PB, Hans!
Groet,
Ton


Stoom, altijd stoom :D

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”