Verslag van de nieuwe digitale baan 2022 Bouw gestart op 13 oktober

Kolstt
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2022, 09:51

Bericht door Kolstt »

GND schreef: 13 nov 2022, 14:07 Succes met het herstel, en ik vind de baan nu al leuk eruit zien.

Ga zo door !

Groet ,Willem (a.k.a.. GND)
Dankje Willem !

Kolstt
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2022, 09:51

Bericht door Kolstt »

joopspoort schreef: 13 nov 2022, 15:44 Grondige aanpak! Degelijk en doordacht. En een mooi verslag.
Ga zo door! Ben zeer benieuwd naar het vervolg.
Bedank voor je reactie Joop. Ik heb ruim 2,5 jaar aan voorbereiding gehad, dat werpt nu zijn vruchten af :D

Kolstt
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2022, 09:51

Bericht door Kolstt »

evexel schreef: 13 nov 2022, 19:19 Mooi gebouwd, plan zit goed in elkaar.
Goeie tip die lamellen voor de helix.

Groeten,
Edwin
Bedankt voor je feedback Edwin :)

Gebruikersavatar
Sibbesuisje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:16

Bericht door Sibbesuisje »

Mooi bouwverslag, en je bouwt de baan heel netjes op. Ben benieuwd naar je verdere voortgang dus ga dit draadje zeker volgen!

Groetjes, Sander


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Erg mooi om te zien. Je pakt het inderdaad grondig aan!! Ik ga dit zeker volgen.

Heel veel succes en een spoedig herstel gewenst

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk


Kolstt
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2022, 09:51

Bericht door Kolstt »

Sibbesuisje schreef: 13 nov 2022, 23:47 Mooi bouwverslag, en je bouwt de baan heel netjes op. Ben benieuwd naar je verdere voortgang dus ga dit draadje zeker volgen!

Groetjes, Sander


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bedankt Sander , Ik houd jullie op de hoogte van de voortgang 8-)

Kolstt
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2022, 09:51

Bericht door Kolstt »

rthuinte schreef: 14 nov 2022, 08:41 Erg mooi om te zien. Je pakt het inderdaad grondig aan!! Ik ga dit zeker volgen.

Heel veel succes en een spoedig herstel gewenst

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk
Bedankt ! Ik houd je op de hoogte van de voortgang 8-)

Kolstt
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2022, 09:51

Bericht door Kolstt »

Ondanks de fysieke beperking toch weer enige vordering gemaakt de afgelopen week. Gestart met een 4 tal Plan-E rijtuigen van Artitec (levering 2020) te modificeren en te voorzien van licht. "On hold" want ik ben in afwachting van de stroom voerende koppelingen van Viessman. Hierover zijn genoeg draadjes te vinden op het internet en div. forums dus laat alleen het eindresultaat zien op enig moment als het klaar is
Een boorhulpje (zie foto 32 en 33) gemaakt om zo zuiver mogelijk verticaal de gaten (8 mm) te boren voor de draadeinden van de klimspiraal. Een boorstandaard is natuurlijk nog beter maar dit voldoet ook aardig en voorkomt straks scheef staande draadeinden.
Uitschuifbaar bedieningspaneel in elkaar geknutseld en gemonteerd, moet nog "gefine-tuned" worden maar nu al tevreden met het resultaat :) zie foto 34,35 en 36
De lat waar straks de hoofdbaan op komt aan de voorzijde gemonteerd. Krijg zo een goed beeld hoe het e.e.a. gaat worden qua hoogte
Bijlagen
Foto 32.jpg
Foto 32.jpg (73.54 KiB) 183 keer bekeken
Foto 33.jpg
Foto 33.jpg (93.67 KiB) 183 keer bekeken
Foto 34.jpg
Foto 34.jpg (82.77 KiB) 183 keer bekeken
Foto 35.jpg
Foto 35.jpg (95.68 KiB) 183 keer bekeken
Foto 36.jpg
Foto 36.jpg (94.37 KiB) 183 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Kolstt op 24 jul 2023, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1126
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Nette bouw, zo zie ik het liefst! Chapeau
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Kolstt
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2022, 09:51

Bericht door Kolstt »

Update: Alle rubber stroken voor het schaduwstation geplakt (monnikenwerk). Omtrek waar de hoofdbaan op komt geplaatst. Daar komt t.z.t. nog een raamwerk in. Het herstel van de heupoperatie gaat voortvarend en vandaag in staat om al onder de baan te werken en de bedrading van de stekkerdozen weg te werken. Bij de Action 2 x 5 meter led-strips gekocht ( kost een drol) en gemonteerd zodat de schaduw baan verlicht is als deze straks achter de gordijntjes verdwijnt. Router geïnstalleerd en getest. De juiste lengtes ethernet kabel nog halen dan kunnen die kabels ook weggewerkt worden.
Half december een afspraak gemaakt bij Martin Domburg van Domburg Train Support om de plannen voor de elektrische bedrading, blokken/sectie-indeling en de servo aansturing van de wissels door te nemen. Div kleuren en diktes draad, servomotoren, servo decoders etc. staan in bestelling dus na half december kunnen we de bedrading aan gaan leggen en beginnen met testen. Een deel van het schaduwstation wat gebruikt gaat worden als testbaan eerst maar eens werkend krijgen en vandaaruit verder maar alle vertrouwen in.
Bijlagen
Foto 37.jpg
Foto 37.jpg (89.72 KiB) 182 keer bekeken
Foto 38.jpg
Foto 38.jpg (100.38 KiB) 182 keer bekeken
Foto 39.jpg
Foto 39.jpg (113.75 KiB) 182 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Kolstt op 24 jul 2023, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”