Pagina 1 van 1
Tomix railreiningswagon vraag
Geplaatst: 01 nov 2022, 12:48
door E.Zijlma
Hallo,
Ik wil deze wagon graag aanschaffen, nu rij ik digitaal en wilde graag weten of de wagon ook digitaal moet zijn of dat dit ook kan met de analoge versie?
Mvg Erwin
Re: Tomix railreiningswagon vraag
Geplaatst: 01 nov 2022, 16:05
door DTS
Nee, je zult hem digitaal moeten maken met een locdecoder zoals de N45 of de Lokommander micro.
Alleen de LUX stofzuiger is zowel analoog als digitaal te gebruiken.
Geplaatst: 01 nov 2022, 18:41
door OBBinN
Ik heb de mijne destijds bij de N-spoorstore gekocht, daar hadden ze een hele serie al omgebouwd naar digitaal gebruik. Weet niet of ze dat nog hebben
Geplaatst: 01 nov 2022, 19:25
door denobis
Ik heb hier een h0 uitvoering (ziet er precies het zelfde uit maar is wat groter).
De fabrikant waarschuwt dat er bij gebruik op digitale baan de motor te veel spanning krijgt en verbrand.(fabrikant geeft op max spanning 12 volt).
Ik heb er zelf een decoder ingezet (Train o matic )en werkt perfect., heb je ook nog de mogelijkheid om de snelheid van het motortje af te stellen naar behoefte.
dus wees gewaarschuwd zet niet de tomix zomaar op een digitale baan maar zet er eerst een decoder in.
Geplaatst: 03 nov 2022, 10:29
door E.Zijlma
Bedankt voor de reaktie,
Ik ga er binnenkort eentje aanschaffen en meteen digitaal laten maken.
Mvg
Erwin
Geplaatst: 15 jan 2023, 14:32
door Stoom
Heb ook een analoge Tomix en gebruik deze al jaren zonder decoder op een digitale baan!
Dus wat mij betreft is ombouw niet echt nodig.
Geplaatst: 16 jan 2023, 19:42
door FidOo
Ik heb hem ook digitaal tevens een lux variant die origineel is. Ga ze beide gebruiken in een stam samen met een minitrix wagon met rialgum er onder.