Verschillen in UCCI-E

Heuficus
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:07

Verschillen in UCCI-E

Bericht door Heuficus »

L.S.

Ik heb destijds een startpakket gekocht voor mijn MCC car parts autobaan. Daarbij was ook een UCCI-E aanwezig. Deze is aangesloten en met de dinamoconfig zie ik dat deze adres 1 lijkt te hebben. In de handleiding van VPEB zie ik dat het adres van de UCCI-E met dipswitches ingesteld zou kunnen worden. Echter zit er op de module die ik heb (Rev 10a uit 2016) geen blokje met deze dipswitches. Hoe krijgt deze module dan haar adres?

Kan er later nog zo'n blokje met dipswitches op gesoldeerd worden? We zouden graag de eerste UCCIE in de keten adres 0 geven, zodat ook de terugmeldingen een adres hebben van 0-128, ipv de 129 waar de meldingen nu beginnen.

Groet
Pascal van den Heuvel

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Pascal,

Alleen een UCCI-Eu heb je geen DIPswitch voor adres instelling, dan is het volgende volgens de handleiding te doen:

"Op een UCCI/E-u tref je geen DIPswitch aan. Wil je die module gebruiken in een RS485
netwerk, dan moet je het adres instellen door middel van softwarematige configuratie.
Configureren van het adres gaat het gemakkelijkst als je de module aansluit met USB op je
PC. Voor details, zie paragraaf 6.5.3."

Op pagina 11 en 12 van de UCCI handleiding staat alles duidelijk beschreven, ook te vinden op http://www.vpeb.nl/index.php/ondersteun ... enten-mcc/
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Dinamo / OC32 / MCC”