DH05C-3

Ton55
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 okt 2021, 17:24
Locatie: Beverwijk

DH05C-3

Bericht door Ton55 »

Beste,

Ik heb bij jullie een decoder gekocht via de webshop. Nu zie ik dat deze decoder geen isolatie heeft!
Kan ik hem nu zo inbouwen? Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij een decoder!

Groetjes,
Ton…
Zwarte Z21, 5 Roco switchdecoders, 4 Roco signaldecoders, 5 Roco detector X16, iTrain 5.# plus, spoor-N iMAC

FidOo
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 sep 2021, 14:03

Bericht door FidOo »

Ik heb nog nooit een decoder met isolatie ingebouwd.. Zelfs als dit er omheen zat sloopte ik dit er af omdat het of te veel ruimte kost of omdat ik het persoonlijk raar vind dat iets wat warm wordt, wordt ingepakt.

Dus zo'n dh05c kun je zeker zonder in te pakken inbouwen. Maar! Uiteraard moet je er wel voor zorgen dat de decoder niet in aanraking komt met geleidende/metalen delen. Ik plak er meestal een stuk dunne dubbelzijdige tape onder die de hele onderkant bedekt. Ook even goed uitkijken dat de decoder aan de bovenkant niet ergens tegenaan gedrukt wordt wat voor kortsluiting kan zorgen.

Ik heb meer als 100 doehler-haass decoders ingebouwd en dat is er bij 99 goed gegaan. En 1 inderdaad niet. Daar drukte de condensator tegen de metalen tender aan die in Verbinding stond met de stroomafname.
met vriendelijke groet, Joost.

Online
Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ton55 schreef:Beste,

Ik heb bij jullie een decoder gekocht via de webshop. Nu zie ik dat deze decoder geen isolatie heeft!
Kan ik hem nu zo inbouwen? Ik heb dit nog nooit eerder gezien bij een decoder!

Groetjes,
Ton…
Hoi Ton,

Bij wie heb je de decoder gekocht? Geintje, ik weet dat wij dat zijn. Maar ik wil even rechtzetten dat dot forum alleen door ons word gefaciliteerd en dit geen supportdesk is voor DTS. Daar heeft het bedrijf een eigen helpdesk voor.

Modelspoorforum.nl is in dat opzichte gewoon Neutraal en niet commercieel.

Dat gezegd te hebben, wat Joost schrijft is correct. Er zijn ook maar 2 merken die hun Decoders inpakken en dat zijn ESU en ToM.

Groetjes

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ton55
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 okt 2021, 17:24
Locatie: Beverwijk

Bericht door Ton55 »

Heren,
Bedankt voor jullie reactie. Ik ga de decoder inbouwen. De dubbelzijdige tape zit al in de loc.

En Martin, ik wel dat dit geen helpdesk is, maar ik zocht wel naar een antwoord!

Groetjes…
Zwarte Z21, 5 Roco switchdecoders, 4 Roco signaldecoders, 5 Roco detector X16, iTrain 5.# plus, spoor-N iMAC

FidOo
Berichten: 52
Lid geworden op: 07 sep 2021, 14:03

Bericht door FidOo »

Nou ik heb toevallig gisteravond nog zo'n T-O-M uitgepakt hoor..


Ik snap dat echt niet, dikke krimpkous er om heen, zo taai als het maar zijn kan, moet je dat allemaal weer weg snijden omdat het veels te dik is.
@DTS Kun je niet eens voorstellen aan die jongens om dat gewoon eens achterwegen te laten.
met vriendelijke groet, Joost.

Online
Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ja kan dat best eens voorstellen. Vind het zelf ook de grootste onzin, het zit ook alleen om de bedrade versies.



Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Doe-het-zelf”