Pagina 1 van 1

Nederlands diorama

Geplaatst: 11 mei 2022, 13:45
door Michaël
Niet echt een bouw verslag, meer een kort verslagje wat, waarom en wat het geworden is.

Vorig jaar las ik op het Benelux forum dat iemand opzoek was naar een Nederlands diorama (H0) zodat hij zijn modeltreinen mooi kan fotograferen. Ik heb contact gezocht met Jesse, hem een voorstel gedaan, schets gestuurd en daar was Jesse het mee akkoord.
Voor mij was het wat afleiding ( zit sinds eind januari '21 met een burn-out thuis, begin nu weer een beetje de draad op te pakken).

De hoofd ingrediënten, dubbel spoor, met bovenleiding, water, landweggetje, spoorovergang.... Het is een statisch gebeuren, de seinen en de overgang werken niet ( verzoek van Jesse).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit alles met dank aan Jos Geurts voor de prachtige boom op het diorama, dank aan Wim Wijnhoud voor de hulp met de achtergrond en dank aan Jesse voor het geduld.

Re: Nederlands diorama

Geplaatst: 11 mei 2022, 14:31
door GND
Hallo Michael,

Het ziet er mooi uit. Dank voor het delen.

Met vriendelijke groet Willem (a.k.a. GND)

Geplaatst: 18 mei 2022, 14:11
door DTS
Ik blijf de achtergrond echt perfect vinden, mooie blending!

Geplaatst: 21 mei 2022, 19:50
door Michaël
Ja die achtergrond dat was nog een aparte uitdaging, maar met wat aanwijzingen uiteindelijk goed gelukt.

Geplaatst: 08 jul 2022, 12:18
door svvander
Wow knap Michaël!

Geplaatst: 07 aug 2022, 15:03
door Pierre
De baan sluit naadloos aan op de achtergrond! Wat een prachtig diorama van een mooi stukje Nederland. ;)

Geplaatst: 09 aug 2022, 19:04
door Michaël
Heren bedankt voor de complimenten, de eigenaar is super blij met het resultaat.