Programeren DR4018

Voor alle digitale vragen en problemen
Rinus
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 aug 2021, 21:26

Programeren DR4018

Bericht door Rinus »

Hallo allemaal
Ik zou graag de DR4018 willen programmeren voor verschillende accessoire, maar als ik een preset doe geld dit voor de hele module.
Dus vier wissels/aki/schakelaar aan/uit moeten op verschillende presets.
Dit is veel te omslachtig.
Ik zoek iets om overwegbomen met motor en overweg lichten aan te sturen via iTrain.
Wie heeft hier kaas van gegeten
Rinus

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Klopt, de DR4018 in zijn geheel is omslachtig.

Het is mij nooit gelukt, heb het ook nooit geprobeerd. Ik gebruik gewoon de OC32 voor dit soort toepassingen. Veel simpeler te gebruiken hiervoor.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Rinus,

De DR4018 is een leuk product voor een spot prijs, echter bij kortsluiting is een groot brandgevaar. De DR4018 schakelt zich niet uit bij kortsluiting.

Maar dat even terzijde:

Het programmeren is erg omslachtig en met de wens die jij wil doen is deze DR4018 niet aan te bevelen voor jouw wens om overwegbomen aan te sturen.

Voor aansturen van een motor tbv overwegbomen is de OC32 (in jouw geval gezien de DR4018 een DCC OC32-versie) te kopen en even goed de handleiding lezen en lekker dat ding inregelen.

Voor diegene die naar de prijs kijkt, de DR4018 is 16 uitgangen en de OC32 heeft 32 uitgangen!!!! En qua support en betrouwbaarheid is dat die overige €10,-- ook weg te strepen :D
Met vriendelijke groet, Mark

ronaldk
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:05

Bericht door ronaldk »

Ik heb een excelblad waarmee je de juiste CV instellingen voor de DR4018 per uitgang kan krijgen. Deze is gemaakt door iemand op het Beneluxspoor-forum. Deze werkt goed. Dan hoef je alleen de juiste CV's te programmeren.

Plaats reactie

Terug naar “Digitale modelspoor”