Erik Baan 165 x 85 cm.

Gebruikersavatar
Sibbesuisje
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:16

Bericht door Sibbesuisje »

Zelf schroef ik het vast, vind dat beter en makkelijker dan het gebruik van spijkers. En zelf ook niet zo'n fan van lijmen, want dan kan je het niet goed demonteren.
Sander

N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21

Erik-B
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2021, 16:36
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Erik-B »

Nu ik terug een klapbare treinkast heb, ben ik toe om een ander baanontwerp te maken.
De nieuwe klapkast
Afbeelding
en
Afbeelding
en
Afbeelding
en
Afbeelding


Ik wil feitelijk zowel rechts als links een keerlus met tussen de beide keerlussen een station en wat rangeer sporen. In al mijn vorige ontwerpen van een baan was ik toch niet helemaal tevreden. Er ontbrak iets of er was iets te veel.
Te veel sporen?
Te weinig tussenruimte ?
Wat ik ook tekende in RailModeller, ik kwam steeds op hetzelfde uit.👿 Het beviel mij niet voor 100%
Dit was dus het laatste resultaat:
Afbeelding

Tot ik onlangs een ontwerp zag van Naralloch-V2 op de voorbeelden in RailModeller.
Dat was een spoorplan van 150 x 50 cm. Ideaal om het een klein beetje aan te passen en wat uit te breiden zodat het in mijn beschikbare oppervlakte van 165 op 85 cm past. Dit ontwerp had ook twee keerlussen.

Ik wil het uitbreiden met onderaan een rechts een bekoling/onderhoud gedeelte. ik rij tenslotte met veel stoomloc's en een paar diesels. Een stuk ervan wil ik dan gebruiken als programmeer spoor & voor snelheidsmetingen.
Afbeelding

Bovenaan is alles nogal recht getekend, doch vermits het word gelegd in flexrail wil ik daar wel wat bocht in leggen ( weet nog niet hoe ik flexrail in RailModeller lichtjes gebogen kan tekenen 🥵)

Rechts zijn er twee uitloopsporen , bovenaan & onderaan, omdat spoorwegen ook altijd ergens naar leiden en ik zo de suggestie heb dat er rechts nog "Iets" is.😁

Het is hier nog wel getekend met fleischmann-rail maar later komt alles in peco-55.

eerste vraag:
Ik werk met iTrain!
Kan het ,dat je in een testbaan voor snelheidsmeting je drie wissels hebt liggen.?
Tussen twee wissels ligt dan het meetstuk


andere opmerkingen, ik hoor ze graag.
Als je ouder wordt, wordt alles slechter, behalve het vergeten, dat wordt steeds beter ....
Baan = 165x85,Centr= Z21, Mac13.4, RailModeller, iTrain-plus-5, N spoor, Periode II & III
Grtz Erik

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”