Inbouw decoders Piko 40251

Raymond
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2021, 08:30

Bericht door Raymond »

Vanmorgen de Uhlenbrock ingebouwd in de stuurstand, CV1 veranderd naar 8, verder alleen de binnenverlichting wat minder fel gezet, die kan uit en aan met F2, F0 is voor de sluitverlichting, die wisselt netjes van wit naar rood en anders om bij duwen of trekken, motorwagen binnenverlichting met F1 schakelbaar, zelfde lichtsterkte, staan beide op 11 ipv 31, passagiers zitten nu in normaal licht ipv onder een zonnebank…. Enige wat niet wisselt is de verlichting van de motorwagen, die blijft gewoon wit branden, bij duwen en bij trekken.

Nog even contact gehad met de vorige eigenaar, die had hem ook via Marktplaats gekocht, dus ook niet nieuw. Misschien dat ik in de toekomst een poging ga wagen om te kijken of ik het printje kan draaien, wie weet lukt dat en is het probleempje opgelost. Voor nu ben ik toch wel tevreden met het stel.

CGdeBrabander
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2021, 10:40

Bericht door CGdeBrabander »

Raymond,
Ik heb mijn schienenbus terug na reparatie bij piko.de.

ze hebben de functie decoder hersteld in de bijwagen met F1 kan ik de binnen verlichting nu aanzetten
en wisselde de verlichting van rijrichting wit/rood maar is er mee gestopt alleen wit gaat nu branden.
De motorwagen doet helemaal niets rijd niet eens alleen de binnen verlichting gaat gelijk branden.
een vraag wat zijn bij jou de cv waardes van
CV 29
CV 33
CV 34
CV 35
CV 36

Met vr gr Ron

Raymond
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2021, 08:30

Bericht door Raymond »

@CGdeBrabander
De volgende waardes heb ik in de motorwagen, decoder is D&H DH16A:

CV 29 = 14
CV 33 = 1
CV 34 = 2
CV 35 = 4
CV 36 = 8

In de stuurstand met de functiedecoder van Uhlenbrock 76900v7:

CV 29 = 6
CV 33 niet aanwezig
CV 34 niet aanwezig
CV 35 = 128
CV 36 = 0

Hopelijk heb je hier wat aan.

Raymond

CGdeBrabander
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2021, 10:40

Bericht door CGdeBrabander »

Raymond,
Mijn instellingen zijn precies het zelfde als die van jou maar de motor wagen doet niets binnen verlichting brand
ook gelijk en wil niet rijden. als ik het schakelaartje onder de motor wagen omzet dan rijd hij analoog netjes voor
en achteruit inclusief wisselend van licht wit/rood.

Met vr gr Ron

CGdeBrabander
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 aug 2021, 10:40

Bericht door CGdeBrabander »

Raymond,

Rijd jouw schienenbus al ik heb eventueel de juiste instellingen voor jouw deze heb ik van piko.de door gekregen.

Met vr gr Ron

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Ron,

Jouw treinstel is net terug van reparatie van bij Piko.
Heb jij deze vraag ook bij hun neergelegd??? Een treinstel net terug van reparatie behoort gewoon goed te functioneren.

Tevens het gebruik van de CV-waardes van Raymond 1 op 1 kopiëren moet je mee voorzichtig zijn ivm Ron gebruikt Piko decoders en Raymod Uhlenbrock en Doehler. Het verschil zit hem in de interne regelingen.
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Vraagbaak”