loks digitaliseren
Geplaatst: 06 okt 2021, 15:38
Hallo,
ik heb een H0 baan die aangestuurd wordt door het dinamo systeem en met itrain.
voordeel met dit systeem is dat ik ook met analoge loks kan rijden, nu heb ik alleen maar analoge stoomloks.
de loks zijn behoorlijk oud, denk dan aan de jaren 80 vorige eeuw.
sommige rijden dan ook niet meer zo fijn, maar weg doen is geen optie, emotionele waarde.
probleem is ook dat deze analoge loks eerst goed warm moeten lopen wil dit in combinatie met itrain goed verlopen, vaak heb ik, ook al zijn de loks warm, dat deze te vroeg of te laat stoppen. in itrain kan je dit bijsturen maar het blijft een beetje tobben.
ik wil graag deze "oude" loks laten digitaliseren, ik wil er met een of twee laten uitvoeren.
ik heb een aantal vragen:
1. willen jullie dit voor mij doen? en wat zijn de kosten (ongeveer)
2. wat is er nog meer nodig om een digitale lok te programmeren.
3. of kan dit met itrain
groetjes Aad
ik heb een H0 baan die aangestuurd wordt door het dinamo systeem en met itrain.
voordeel met dit systeem is dat ik ook met analoge loks kan rijden, nu heb ik alleen maar analoge stoomloks.
de loks zijn behoorlijk oud, denk dan aan de jaren 80 vorige eeuw.
sommige rijden dan ook niet meer zo fijn, maar weg doen is geen optie, emotionele waarde.
probleem is ook dat deze analoge loks eerst goed warm moeten lopen wil dit in combinatie met itrain goed verlopen, vaak heb ik, ook al zijn de loks warm, dat deze te vroeg of te laat stoppen. in itrain kan je dit bijsturen maar het blijft een beetje tobben.
ik wil graag deze "oude" loks laten digitaliseren, ik wil er met een of twee laten uitvoeren.
ik heb een aantal vragen:
1. willen jullie dit voor mij doen? en wat zijn de kosten (ongeveer)
2. wat is er nog meer nodig om een digitale lok te programmeren.
3. of kan dit met itrain
groetjes Aad