Ojee, in de eerste aflevering staat het thema ‘film’ centraal , bij de Engelse versie heb ik dit ook gezien en dat gaf nogal kinderachtige resultaten. Dat maakt dat modelspoorbouw weer in de hoek van "met treintjes spelen" geduwd wordt.
Maar goed, misschien is het hier wel een leuke aflevering.
Het lijkt me sowieso moeilijk om in zo'n weinig tijd en met zoveel stress een beetje respectabele baan te fabriceren, respect!
Re: De Grote Kleine Treinen Competitie
Geplaatst: 28 sep 2021, 11:04
door DTS
Hehe eindelijk mogen we bekend maken dat we meedoen aan dit programma (y) (y) (y) (y)
Ons team staat onder leiding van mijn vrouw Ellen, aangevuld met Arnaud, Marcel, Tijn, Alwin en Jeroen! Kan al niet wachten naar de beelden op TV, dit zijn voor ons de eerste beelden die we zien:
Geplaatst: 28 sep 2021, 13:01
door GND
Ik meen een bekende stem te horen "We gaan rondjes rijden."
Zelfs de naam Martin is op het shirt te zien.
De uitzenddata staan al in mijn agenda !
Cheers, Willem
Geplaatst: 28 sep 2021, 14:10
door Marksintpancras
zijn de t-shirts al in de fanshop te koop????
PS Bier en borrelnootjes al bestelt, laat de herfst maar komen; na 13 oktober ben ik de 2 maanden op donderdags vrij papa dag opgenomen
Geplaatst: 28 sep 2021, 14:48
door rjvanhouten
DTS schreef: 28 sep 2021, 11:04
...dit zijn voor ons de eerste beelden die we zien:
Van Duin begint al met een kapitale misser. Hij zegt namelijk het volgende:
"De trein. Ik reis er graag mee. Een heerlijke comfortabele manier van reizen naar bijna alle bestemmingen op het westelijk halfrond."
Flauwekul natuurlijk, want aangezien Nederland zich op het oostelijk halfrond bevindt, is het aantal bestemmingen dat men per trein op het westelijk halfrond kan bereiken betrekkelijk gering...
Groet,
Robert Jan
Geplaatst: 28 sep 2021, 16:04
door Christ
Leuk hoor! Ik ben benieuwd. Ik ga zeker kijken!
Geplaatst: 12 okt 2021, 19:15
door GND
Vandaag, dinsdag 11 oktober 2021, leuke e-mail van Ellen & Martin ontvangen. Dank voor deze e-mail.
Nog één nachtje slapen en dan gaan we het roze team virtueel aanmoedigen!
Cheers, GND (a.k.a. Willem)
Geplaatst: 12 okt 2021, 19:37
door DTS
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Geplaatst: 23 okt 2021, 08:58
door DTS
Alvast een shotje van komende woensdag, Arnaud droomt hier nog over......
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Geplaatst: 23 okt 2021, 14:39
door Modelbouwerke
Een Belgisch online magazine postte begin van de week deze tekst.
"Nederlanders kijken massaal naar speelgoedtreintjes.
We zaten er helemaal naast en begrijpen er blijkbaar niets van. Een goede week geleden plaatsten we met het nodige cynisme ‘De Grote Kleine Treinencompetitie’ in onze rubriek ‘Niet te missen op tv’. Wij schreven toen het volgende: “Televisiemakers hebben een nieuw vat onzin ontdekt: speelgoed, en hoe volwassen er mee omgaan. Na het totaal overbodige ‘Legomasters’ waar grote mensen met kleurrijke blokjes spelen en daar punten voor krijgen, is er nu ‘De Grote Kleine Treinencompetitie’.” In het programma moeten modeltreinbouwers in teams tegen elkaar strijden om de mooiste en creatiefste modelspoorbaan in elkaar te zetten. Wij omschreven het ding als “fijne onzin in primetime”.
Maar nu blijkt dat de Nederlanders er wel pap van lusten. Voor de tweede week op rij voert ‘De Grote Kleine Treinencompetitie’ van Omroep Max het rijtje met best bekeken amusementsprogramma’s van de woensdagavond aan. Naar de tweede aflevering van het door André van Duin gepresenteerde programma keken ruim 1,2 miljoen kijkers, net zoveel als vorige week. Het haalt daarmee een tweede plek in de kijkcijfer top 25. Alleen het journaal scoort beter.
Daar worden wij toch even stil van."
Dus blijkbaar bevalt het programma de meerderheid toch goed.
Het was best een spannende aflevering, zeker voor jullie.
Gelukkig was er de dwarsligger.
Ben nu helemaal benieuwd naar volgende week.
Geplaatst: 28 okt 2021, 22:27
door Marksintpancras
Modelbouwerke schreef: 28 okt 2021, 19:15
Het was best een spannende aflevering, zeker voor jullie.
Gelukkig was er de dwarsligger.
Ben nu helemaal benieuwd naar volgende week.
best spannend???? mijn vrouw is nog aan het stofzuigen van gisteravond borreltjesnootjes door de kamer van de spanning gevlogen 2 liter bier op gedronken, na het zien van het stromend beekje bleef ik maar dorstig, zal wel van het stromend vloeistof (lees: water) komen. Vanmorgen bijna in een sinkhole gevallen, ohw nee, het was het trapgat .
Maar net bijgekomen van de uitzending, het leek wel of ik een kater had. Krijg je de volgende vallende ruimte steen te verwerken de blog van Martin
Na dat je die heb doorgelezen (2 uurtjes verder, jaja, er moet ook gewerkt worden. Weer een avondje, nachtje spoor zoeken naar het oosten. Iets met 1:1 hobby met treinentjes (ohw ik rij verdaag in baureihe 189). De boodschappen voor volgende week online bestelt en weer met bier en borrelnootjes.
Moet zeggen, die oranje team bouwt ook lekker hoor. Simpel en doeltreffend zonder gekheid al 2 afleveringen goed door. Aan blauw heeft Martin en Co ook nog een kluif, en die kunnen net als Team Roze ook goed met spanning overweg zoals ik dat vulkaantje zag. Dat wordt hopelijk een verhitte soldeerbouten wedstrjijd
Trouwens je kan wel merken dat Alwin in de hulpverlening zit, helpt ook zelfs op TV, in zijn vrije tijd, mensen uit de brand top gedaan kerel
Geplaatst: 29 okt 2021, 19:21
door DTS
Met dank aan Marc Rijkhals kunnen we zeggen: Gelukkig hebben we de beelden nog!
Aflevering 1
Aflevering 3
Geplaatst: 04 nov 2021, 08:15
door GND
Zo, dat was weer spannend gisteren. Mooi dat team roze nog mag blijven!
We zitten met het hele gezin te kijken.
Wat ik grappig vind zijn de commentaren die bij ons thuis van de bank af komen als de juryleden ergens wat van vinden.
De dames hier thuis zijn nog fanatieker dan ik
Volgende week weer voor de buis met de TV op NPO1.
Cheers, Willem
Geplaatst: 04 nov 2021, 09:24
door Witteke
Pffft, dat was inderdaad weer een narrow escape voor team roze.
Jullie baan had trouwens het meest weg van de banen die wij ook zo zullen maken, maar ja, de jury wilt "out of the box" en spektakel.
Geplaatst: 04 nov 2021, 16:27
door Sibbesuisje
Was inderdaad spanned, met een onverwachte wending die team Roze erin hield! Ze hebben zeker het geluk aan hun zijde
De kwaliteit van de laatste 3 teams is wel erg hoog. En waar team Oranje en Roze de meer traditionele aanpak hadden genomen vond ik de invalshoek van team blauw toch wel erg leuk! Een beetje "bored Panda meets modeltreintjes". Zeker voor een tv programma is die diversiteit leuk.
Ik kan niet wachten op volgende week! De hoogte in, ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen. En dat de treintjes steeds minder belangrijk worden en de scenery / creativiteit steeds meer op de voorgrond komen neem ik voor lief
Geplaatst: 07 nov 2021, 18:16
door DTS
Bekijk hier de oplevering terug van onze Hollandse modelspoorbaan uit de 4e aflevering van De Grote Kleine Treinen Competitie van Omroep Max.
Het was weer best een spannende aflevering.
En elk team heeft zijn plaats in de finale verdiend.
Alleen beslist de jury en het concept er anders over.
Gewoon prachtig gedaan die reis door jullie verleden en heden.
Met een klapper als afsluiter.
In de finale verwacht ik nu natuurlijk nog een imposantere baan dan in de halve finale
Geplaatst: 11 nov 2021, 17:02
door EdwinB
Zelfs mijn vrouw kijkt graag daar dit programma.........eindelijk begrijpt zij mijn hobby .....na al die jaren. Maar ze moest wel een opmerking maken over het tekort aan vrouwen.
Wie weet gaat ze ook aan de treintjes...haha
gr. Edwin
Geplaatst: 12 nov 2021, 16:44
door Witteke
Gefeliciteerd met de finale plaats, team roze!!!
Vond dat team oranje een super idee had met die “Metropolis” spoorbaan. Je zag hieraan trouwens wel dat er eigenlijk te weinig tijd was (dan heb ik het over maanden ) om het echt goed uit te werken. Kreeg bij bij deze baan zelf ook allerlei ideeën hoe ik hem gebouwd zou hebben (met wel wat meer tijd dus ).
Een Streamliner als loc had bij dit thema beter gepast maar die zal wel niet voor handen geweest zijn.
Geplaatst: 12 nov 2021, 18:14
door DTS
Tnxs!!!
Nee die was helaas niet leverbaar, of iets vergelijkbaars.
Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Geplaatst: 16 nov 2021, 09:05
door Christ
Gaaf hoor, leuk om te volgend. Succes morgen
Geplaatst: 17 nov 2021, 21:29
door Panzer-Shop.nl
Nou… Tot zover de finale. Ik moet zeggen dat ik het nu toch wel flink oneens ben met de jury, ik zie niet hoe oranje de betere baan had…
Desalniettemin prachtige banen van beide teams! @DTS, prachtig werk en super creatief in de laatste baan!!
Jullie kunnen trots zijn. Je hebt niet de eerste plaats gehaald, maar de 2e plaats is ook heel mooi.
En dan de jury, daar verschillen de meningen over. Als tv kijker zien we niet alles. Maar toch..., ze hadden commentaar op jullie lok op de maan, maar met het thema "Hollands Glorie" hadden zowel jullie, net zoals het oranje Team, een NS lok, waar het blauwe team op de eettafel geen NS lok had. De treinbaan zelf op de eettafel was in feite slechts een soort van cirkel, maar het blauwe team won wel. Het ontwerp was schitterend, maar ik miste wel de Hollandse Glorie. Ik wil hier niet het blauwe team afvallen, want de blauwe, de oranje en het roze team, wat een mooie banen werden er opgeleverd.
Nu op naar de volgende uitdaging, ik ben trots op jullie!
Groetjes, Willem
Geplaatst: 18 nov 2021, 09:44
door Christ
Mooie 2e plaats! Al ben ik het niet helemaal eens met de jury.
Maar wat een mooi avontuur, gaaf dat jullie zo ver gekomen zijn! Gefeliciteerd!
Geplaatst: 18 nov 2021, 11:49
door Raymond
Alle afleveringen gezien, erg leuk om te zien, voor mezelf wel eea opgestoken, alleen jammer dat ze Märklin rials gebruikt hebben, aan de andere kant snap ik dat ook wel, minder gedoe met eventuele keerlussen door het 3-rail systeem.
Even een preek voor eigen parochie:
Hopelijk gaan er nu meer mensen voortvarend aan de slag met modeltreinen en stoppen na een tijdje omdat de tijd ontbreekt, de inspiratie verdwijnt, de kosten te hoog oplopen of om wat voor andere reden dan ook zodat er op diverse verkoopsites wat leuke goedkope spullen te scoren zijn.
Wat al eerder geschreven is, wel weinig dames die met de hobby bezig zijn…. Wel leuk dat je ook een gezicht hebt bij namen die hier en op andere fora actief zijn.
@DTS weet jij of er een 2de seizoen komt? Als verliezend finalist heb je misschien iets gehoord daar over? En nee, ik ga ook daar niet aan meedoen, mijn skills zijn niks vergeleken bij de teams van dit seizoen.