Mijn layout Collorado river

Roel
Berichten: 79
Lid geworden op: 11 sep 2021, 09:20
Locatie: Blokker

Bericht door Roel »

Hier word je wel stil van.

Gebruikersavatar
Ger deguelle
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:55

Bericht door Ger deguelle »

Ik ben al aan het denken aan de nieuwe berg namelijk: mount rushmore ik ben al begonnen met de 4 hoofden met een laagje Mig concrete aan te brengen op het plastic en nu maar weer eens goed gaan kijken in Google eart .
De eerste daar moet het gebeuren allemaal een kleine m2 ruimte waar de berg moet komen .AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

:D Groetjes uit Landgraaf ;)

Michiel67
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2022, 20:16

Bericht door Michiel67 »

Prachtige baan :-D

Gebruikersavatar
Ger deguelle
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:55

Bericht door Ger deguelle »

Hier 2 foto's van de bodem van de rivier colorado kijken naar kleur van het water en hoe de beplanting zo al is wand het verschild al om de 100 meter en ik moet er een goed gevoel bij hebben .AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

:D Groetjes uit Landgraaf ;)

Gebruikersavatar
Ger deguelle
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:55

Bericht door Ger deguelle »

Bij de nieuwe berg zaal ik proberen een beetje mijn stappen plan te laten zien hoe ik een berg maak .
De eerste foto het materiaal wat ik gebruik :modelbouw gips ,spuitbus met een beetje dreft er in voor de malen in te spuiten , de malen van woodland scenics wat jij leuk vind natuurlijk, maatbeker 1/2 ltr , 2 kopjes voor het mengen van het gips 1 op 1 .
De tweede foto zie hoe de malen zijn gevuld met gips 1 op 1 goed mengen ik heb er een of twee spijkers er is gedaan dat je de rotsen in piepschuim kunt steken ( neem spijkers die niet roesten ).
De derde foto naar een kleine 20 min zijn de rotsen klaar maar ligt aan de temperatuur van de ruimte waar je werkt , en zo maak je rotsen zoveel als je wild hebben voor jou berg .
De volgende keer laat ik je zien het plaatsen van de rotsen op de plek waar je ze wild hebben ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

:D Groetjes uit Landgraaf ;)

Ronald H
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 aug 2021, 13:43

Bericht door Ronald H »

Gips meester Ger 👍👍
Dat gaan weer mooie rotsen worden.

M.v.g. Ronald Hofmeester.

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Echt prachtige foto's!! Het ziet er geweldig uit. Ben erg benieuwd naar de vorderingen van de rotsen en ik hoop dat ik er weer wat van kan leren. Als mijn baan een fractie is van deze scenery, dan ben ik al tevreden

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk



Gebruikersavatar
Ger deguelle
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:55

Bericht door Ger deguelle »

Vandag gewerkt aan de koppen heb ze al voorzien van een paar rotsen ,je moet wat doen als de gipsmallen moeten drogen .Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

:D Groetjes uit Landgraaf ;)

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1126
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Word echt imposant zo, leuk ook om Rushmore na te bouwen

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Gebruikersavatar
Ger deguelle
Berichten: 110
Lid geworden op: 02 aug 2021, 07:55

Bericht door Ger deguelle »

Heb vanmorgen de eerste partij rotsen kunnen plaatsen op mount rushmore en een gedeelte al afgewerkt met woodland scenics starter sheet plaster .
Maar nu eerst nog een groot partij rotsen gieten dan kunnen we weer verder .AfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

:D Groetjes uit Landgraaf ;)

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”