Bezetmeld-secties maken: rails doorslijpen of plastic raillassen gebruiken?
Geplaatst: 27 mar 2025, 23:17
In mijnnog te bouwen baan N-schaal heb ik 14 plaatsen waar ik een stuk rails aan één kant moet isoleren van de aangrenzende stukken rails of wissels. De secties kunnen ca. 10 cm lang zijn.
Nu heb ik de keus tussen:
1) 14 keer een railstuk N Fleischmann Picolo nr 9100 (lengte 22.2 cm) een van de rails doorslijpen op ca. 10 cm van een uiteinde.
2) In plaats van 14 railstukken N Fleischmann Picolo nr 9100 28 stukken N Fleischmann Picolo nr 9101 (lengte 11.1 cm) gebruiken en 14 keer een metalen raillas (railverbinding) vervangen door een plastic raillas.
Wat kosten betreft is manier 1) goedkoper, want een rail nr 9101 is bijna net zo duur als een rail nr 9100 en je hebt er dan twee keer zoveel van nodig als van de langere nr 9100.
Zien jullie redenen om te kiezen voor de plastic raillassen in plaats van voor het doorslijpen?
Zijn er bij het doorslijpen dingen die fout kunnen gaan?
Hebben jullie wat tips voor mij als beginner in het modelspoor om het doorslijpen goed aan te pakken?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten, Martin de Groot
Nu heb ik de keus tussen:
1) 14 keer een railstuk N Fleischmann Picolo nr 9100 (lengte 22.2 cm) een van de rails doorslijpen op ca. 10 cm van een uiteinde.
2) In plaats van 14 railstukken N Fleischmann Picolo nr 9100 28 stukken N Fleischmann Picolo nr 9101 (lengte 11.1 cm) gebruiken en 14 keer een metalen raillas (railverbinding) vervangen door een plastic raillas.
Wat kosten betreft is manier 1) goedkoper, want een rail nr 9101 is bijna net zo duur als een rail nr 9100 en je hebt er dan twee keer zoveel van nodig als van de langere nr 9100.
Zien jullie redenen om te kiezen voor de plastic raillassen in plaats van voor het doorslijpen?
Zijn er bij het doorslijpen dingen die fout kunnen gaan?
Hebben jullie wat tips voor mij als beginner in het modelspoor om het doorslijpen goed aan te pakken?
Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten, Martin de Groot