Pagina 1 van 1
Geen baanvoeding van ESU Ecos
Geplaatst: 25 dec 2024, 12:19
door Noki
Plotseling is er geen spanning meer op de uitgang van de baanvoeding van de Ecos. Display werkt normaal, systeem geeft 18,7v aan, maar geen spanning op de klemmen. Volgens mij geen sluiting op de baan zelf, maar rook wel brandlucht. Iemand enig idee?
Re: Geen baanvoeding van ESU Ecos
Geplaatst: 25 dec 2024, 17:07
door Marksintpancras
Beste,
Ik ken jouw situatie niet. Ik lees alleen het bovenstaande bericht.
Jouw situatie dat de Ecos de baan voedt met 18,7 Volt, doet geen kortsluiting voor zeg jij maar je ruikt een brandlucht. Meestal zegt een brandlucht in bedrading dat je teveel stroom door een dunne draad heen perst.
Dus loop al je bedrading na die jouw baan voeden is op dit moment mijn advies.
Geplaatst: 25 dec 2024, 18:32
door Ben Spoorman
Vraag: kwam de brandlucht van de Ecos zelf of van ergens op de baan? Is er ook geen spanning op de uitgang als de baan afgekoppeld is?
Geplaatst: 25 dec 2024, 20:21
door Noki
Dank voor de reacties. Ik zal de bedrading nalopen. Als ik de baanvoeding loskoppel, heb ik ook geen spanning op de uitgang van de Ecos. Daarom vermoed ik dat er IN de Ecos iets defect is geraakt, terwijl de Ecos toch automatisch uitschakelde als er kortsluiting zou zijn.
Geplaatst: 25 dec 2024, 22:22
door Marksintpancras
Is dit toevallig een vrij recente nieuw gekochte Ecos?
En blijft er een DCC icoontje branden? Zoals je ziet met inlezen van een lok.
Geplaatst: 25 dec 2024, 22:57
door Noki
Ja, in oktober nieuw gekocht. DCC icoontje kijk ik morgen naar. Stel dat DCC icoontje brandt, wat is er dan aan de hand?
Geplaatst: 26 dec 2024, 00:12
door Marksintpancras
Er zijn al een paar Ecos centrales retour gegaan ivm defecte moederbord. Dit valt gewoon onder garantie mits je via het verkooppunt gaat.
Die hadden ook geen baan spanning, wel stroom op het programmeer spoor en de centrale gaf het DCC teken, met of hij een lok aan het inlezen was. Maar nooit voltooide.
Geplaatst: 26 dec 2024, 11:56
door Noki
Dank. Ik zie geen DCC icoon en heb ook geen spanning op programmeerspoor. Ik ga morgen naar de winkel terug. Dank voor jullie reacties