Pagina 1 van 1
Tweede YD6016RB aansluiten
Geplaatst: 19 jul 2024, 21:04
door BaasieBas
Hallo
Na een half jaartje met 1x YD8008 en 1x YD6016RB geoefend te hebben. Nu een tweede set aangeschaft en bedraad. Als centrale heb ik z21.
De sensor module aangesloten met een RJ12 kabeltje vanaf de eerste module. De tweede YD8008 werkende gekregen.
Maar de tweede YD6016RB geeft met de meldermonitor van Rocrail de meldpunten op de verkeerde locatie op de baan aan.
Nu denk ik te bergrijpen uit duitse handleiding dat je deze twee modules nog moet configureren.
Maar daar ga ik stuk, mijn duits is te slecht om daar risicoloos in te duiken.
Ik verwacht dat dit een beginners vraag is. Dus onkunde van mij.
Kunnen jullie mij uit de brand helpen?
Alvast bedankt.
Bas van Verk
Re: Tweede YD6016RB aansluiten
Geplaatst: 23 jul 2024, 18:50
door Ben Spoorman
Bas, Google is je vriend en kan ook teksten voor je vertalen. Onderstaand uit de handleiding geknipt en vertaald en zo zou het je moeten lukken.
Gr, Ben.
Configuratie van het moduleadres
1. Breng een verbinding tot stand via de R-Bus® van de z21®/Z21®.
2. Schakel de stroomtoevoer naar het controlecentrum in.
3. Druk één keer op de programmeerknop om de YD6016RB-CS naar de configuratiemodus voor het moduleadres te schakelen
gecompenseerd. De groene LED bevestigt met de knippervolgorde knipperen, LED uit, knipperen, LED uit (*—*—) enz. dat de
YD6016RB-CS bevindt zich in de moduleadresconfiguratiemodus.
4. Roep in de onderhoudstool onder het menupunt R-Bus® de R-Bus®-programmering op.
5. Voer het gewenste moduleadres in het moduleadresinvoerveld van de onderhoudstool in en stuur dit naar de module met behulp van de knop "Programmeren..."
Verzend YD6016RB-CS. Bevestig de Z21®-programmeerdialoog altijd tot het einde met OK.
6. De YD6016RB-CS verlaat automatisch de programmeermodus.
Als er op de YD6016RB-CS ("ES-Link", "s88N") geen verdere terugmeldmodules worden gebruikt, is de configuratie van het moduleadres voltooid.
Configureer het totale aantal modules van de YD6016RB-CS
Nadat de toewijzing van het eerste moduleadres is voltooid en de terugmeldmodules nog steeds via "ES-Link" of "S88" zijn aangesloten,
YD6016RB-CS kan nog steeds het totale aantal modules worden toegewezen. Het totale aantal modules wordt berekend op basis van de interne feedback (2 modules)
van de YD6016RB-CS en het aantal modules dat is aangesloten via de "ES-IN Link" of via "s88N".
Voorbeeld: Als twee YD6016ES-feedbackmodules via "ES-IN Link" op de YD6016RB-CS worden aangesloten, moet het aantal modules worden opgeteld.
(2+2+2=6 modules). Elk van onze feedbackmodules bestaat uit twee modules volgens Roco®-telling. Het totale aantal (6) moet, zoals hier beschreven,
worden doorgegeven aan de YD6016RB-CS.
7. Druk tweemaal snel achter elkaar op de programmeerknop om de YD6016RB-CS in de configuratiemodus voor het aantal modules te zetten
gecompenseerd. De groene LED bevestigt dat de YD6016RB-CS zich in de knippervolgorde bevindt: knipperen, knipperen, LED uit, knipperen, knipperen, LED uit (**—**—), enz.
Configuratiemodus voor het aantal modules dat zich bevindt.
8. Voer het berekende aantal modules in (bijvoorbeeld zes zoals in het bovenstaande voorbeeld) in het moduleadresinvoerveld van de onderhoudstool en druk op de knop
Stuur “Programma..” naar de YD6016RB-CS. Bevestig de Z21®-programmeerdialoog altijd tot het einde met OK.
9. De YD6016RB-CS verlaat automatisch de programmeermodus.