Modelspoorbaan Sankt Pankras

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Nice!!!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

En nu is het al weer Juli, tijd om het stof een beetje weg te blazen van dit draadje.
Ondanks dan het in de wereld onrustig is qua landje pik, milieu en klimaat en weet ik wat nog meer problematiek is het rond Sankt Pankras rustig qua demonstraties.
Ondanks rijdt er ook een trein van BASF (speciaal voor Greta met de BASF baureihe 145 ervoor :lol: ) met een keteltrein door Sankt Pankras met etheleen, butaan en weet ik nog wat voor mooi natuurproducten in de wagontjes naar de klanten in het Ruhrgebied. (foto's komen eraan).
Maar de plaatselijk DB cargo vestiging heeft ook weer een nieuwe baureihe 185 in gebruik genomen:
Afbeelding
Afbeelding
Deze Traxx geproduceerd door Piko en geleverd door DTS bezit een Kuehn decoder en heeft vandaag zijn eerste ritten gereden.

Verder hard gewerkt rond Domburg im Allgrau:
Afbeelding

Afbeelding

Nu ook DB netz hun infra werk binnen heeft gekregen van leverancier DTS uit Ermelo :o :lol: moeten ze enkel nog wat draadjes aansluiten en de dienstregeling in elkaar breien en dan kunnen de diesels ook vanuit dit plaatsje gaan ronken. Het enigste wat een klusje gaat worden is de wisselaandrijvingen plaatsen :shock:

Zo de zomer update ook voorbij en ja, dat is wel lekker dat het zomerstop qua sport met dochters handbal en dat de leidingevende en mijn dochter even andere plannen hadden vandaag en dat ik mooi even op zolder aan de baan kon rommelen en Max Verstappen luisteren op Grand Prix Radio.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 sep 2021, 12:33

Bericht door Bram »

Prachtig!

Een leuke tip voor vannacht als ik in Dromenland ben. Dan neem ik lekker een retourtje Domburgh. Ik heb gehoord dat er ook een prachtig wandelpad is naar het kasteel dat in de bergen ligt, de Domburg. De kasteelheer daar geeft persoonlijk rondleidingen door het prachtige slot dat heerst over de Allgau.
met vriendelijke groet,
Bram
Ik gebruik : iTrain, Dinamo, Arduino voor licht en geluiden, Peco rails.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo, nadat ik weer even verder was gegaan met de verbouwing van het stookhok hiernaast, dochter lief wil graag een knutselkamer vs "hightech" huiswerkkamer voor later :D met wifi, beledschermen, DAB radio en weet ik wat voor meer hightech spul erin moet komen :lol:

toch nog even tijd om wat aan de baan te doen, want F1 even geluisterd op Grand PRix radio, en dan dan even niets decodertjes erin solderen (dat doen we in de winter wel weer :D ),
maar nu toch echt die baan af knallen met de bomen erop en weet ik wat voor groen.

Omdat dat Domburgh im Allgrau naast een stationtje, rangeerplekje, ook uit werkplaatst bestaat dat net is geprivatiseerd in Domburgh Train Support :lol: , knetters en jahoor die hoofd lasser heet Arnaud en hoofd werkplaats Martin, alleen de koffiejuf heet Heidi.

Ook net even de kermis neergezet op het evenemententerrein, nu nog een een paardenfokbedrijf maken en dan kijken of er nog wat bij moet komen.

Maar ik had nog een oud tankstelle van Faller, ach ja even in elkaar geknutseld met dit als resultaat:
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Grootste nieuws, vandaag kwam er een onverwachte combi langs van Railadventure vanuit Bergheim, die daar was vertrokken op 18-7-2023 :D
Afbeelding

In de sleep zat de DB 1616, die eind januari "totaal los" qua binnenwerk (decoder, motor en weet-ik-wat-er-nog-meer-onder-de-kap zit) naar DTS is gegaan. Deze is toen als garantie richting de fabrikant gegaan.
En nu weer werkend straks voor de dosto's zal gaan rijden.
Afbeelding

Verder ook even verder gegaan met wat groen op de baan, wat bomen zijn er komen aanwaaien door Poly, zo boven de ingaan van de helix aan de west kant.
Afbeelding
Dit zijn wat bomen van Busch, lekker groot, maar mooi in detail.
Nu nog wat afwerken en de bovenleiding erop. Dan is dit gedeelte geheel klaar.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Heel mooi geworden Mark!!! Goed bezig
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 117
Lid geworden op: 26 sep 2021, 12:33

Bericht door Bram »

Ja mooi! Een lust voor het oog.
met vriendelijke groet,
Bram
Ik gebruik : iTrain, Dinamo, Arduino voor licht en geluiden, Peco rails.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D iedereen bedankt voor de complimenten.

Nadat we weer wat bomen hebben neer geploft, :D kermis terrein hebben ingericht, manage op de baan gekwakt, en weet ik nog meer spul neergezet. Jaja ik hoor iedereen al roepen voor foto's. Jaja, die komen eraan nadat weer wat opgeruimd hebben. Ondertussen heeft de baan ook weer eens in bedrijf geweest. Ja, roest rijden moet ook gebeuren. Maar dat moet ik van de winter eens goed op orde brengen en ook hier gaan foto's volgen.

Maar tijdens het opruimen, een oud interfrigo koel wagon gevonden, en ook nog Noch 36952 (voor de 18+ lezers, :o gewoon Noch Sexy scene :lol:)
Afbeelding
Dus tja, Proxxon gepakt en ff een deur geopend in dat koelwagontje, even achterwandje ingeblaft, beetje licht dicht gemaakt, :?: dit wordt het idee :idea: ledje erin, stoffe stoel erin, poppetjes op stoffe stoel, verlichting in de OC32 inregelen als mobiele sfeerverlichting (hebben we die al :lol: , de zaklampje van mobieltjes, zo nee dan loopt dat ding toch een beetje achter :lol: ).

En we hebben een mooie afwerkplek achter de kermis, op het rangeerterreintje van de werkplek in een verlaten wagon op een niet aangesloten spoortje :D
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D zo, nog even tijd gevonden om het projectje af te maken.

Afbeelding

Tja, stoeltje in de wagon, alles vervuild, lampje erin (om aan te sluiten aan de OC32 voor de special effects :lol: )
Nu nog alles neerzetten op de baan, hoog struikgewas erom heen en een olifantenpadje van de wagon naar de weg en dan is er weer een mooi hoekje klaar.

Maar voor de trouwe lezer, dit is de tweede "18+ scene" op de baan, de andere heb ik in de slagerij verstopt.
Met vriendelijke groet, Mark

c-rails
Berichten: 171
Lid geworden op: 26 dec 2022, 18:17
Locatie: Noord

Bericht door c-rails »

Wederom een popup van het puberbrein. Deze hobby houd je jong :lol:
Met vriendelijke groet,

Cor

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”