Modelspoorbaan Sankt Pankras

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Netjes kerel!!!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Ziet er geweldig uit en wat een hoeveelheid aan rijdend materiaal!!

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk


Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

De eerste sporen zijn gelegd in Domburg im Allgrau :lol:

Firma Wiebe is hier bezig met vernieuwing van de opstelsporen, terreinsanering ivm bodemvervuiling en weet ik wat nog meer voor onzin:

Afbeelding

Verder is het station in aanbouw:
Afbeelding

En de decals zijn vanmiddag bezorgd:
Afbeelding

Dus dat NS stationtje Ermelo gaan we dus goed verDUITSEN, :lol: geen enkele NS bord komt erop. Maar nog nooit decals geplaatst dus moet even gaan uitvinden hoe we ze erop gaan krijgen, maar dat lukt vast wel. Zag al wel dat ik ooit 2 potjes MIG decal 1 en 2 uit dat DTS winkeltje heb opgekocht.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Vandaag is de eindelijk de baureihe 628 van Liliput binnen gekomen, verdomd snelle levering door mijn dealer DTS, echter dit model is 4 of 5 jaar geleden al aangekondigd.

Maar ik heb al een verdomd oude mintling baureihe 628 van Fleischmann, was analoog toentertijd een leuk treinstelletje analoog. Maar ja, de hobby heeft qua detaillering en niet stil gezeten, en nu heeft Liliput dit treinstel uitgebracht.

Het Fleischmann had als nadeel dat het model niet waarheidsgetrouw chassis had.

De Liliput oogt goed, strakke detaillering. Decoder erin zetten gaat makkelijk, motor zit op een heel goede manier weggewerkt, waardoor de binnenverlichting goed tot zijn recht komt, dit is bij de meeste treinstellen altijd wel een min puntje, als de binnenverlichting aan staat dat je de decoder of motor ziet zitten. Heeft een behoorlijk goede rijeigenschappen, waar de de andere treinstellen die op 1 wielstel zijn aangedreven niet de helixen van 2,2% op kunnen rijden, zoemt deze zonder moeite omhoog.

Maar een foto zegt nog meer:
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Geweldig!! Veel plezier ermee!

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk


Raymond (UK)
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2021, 10:11

Bericht door Raymond (UK) »

Net effe 2 uur bij zitten te lezen Mark. Gaat verdacht lekker zo!

Was effe druk en op het oude forum zag ik al geen updates van je meer. Ik zal wat meer verschijnen hier want het is een beetje een monoloog aan het worden aan de andere kant.

Die 628 blijft mooi. Ik heb er pas 1, die FLM in mint groen.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

@Raymond (UK) welkom op dit forum, en bedankt voor de complimenten.

Ik heb ook nog 2 mintlinge Baureihe 628 van Fleischmann, echter deze gaan met de tijd de deur uit. Deze van Lilliput is voor mijn baan (die helixen heb gewoon vele male beter dan de Fleischmann editie)

Ik blijf overigens een hele reeks mintlinge N-wagens en Dosto's houden, naast het huidige rode geweld :lol:


Maar na een dot stof weggeveegd te hebben, ivm voetbal / handbal / sociale / opdrachten van de leidinggevende (even kamertje vertimmeren, tuinhuisje voor haar en vriendin op volkstuin maken), en dan nog dat geknutsel buiten de deur om die treintjes te kunnen kopen blijft er weinig tijd over om forumpje van nieuwe tekst te kunnen voorzien.

Maar wees niet getreurd, er is behoorlijk wat gereden (foto;s volgen nog) en jaja dat stationtje Ermelo is toch op mijn baantje een echt Duits stationtje, en moet zeggen met mooie rood langs het perron, en DB op de muur oogt het toch echt wel een stuk beter dan die gele of groene NS Hondekoppen of een koploper erg naast :D Maar ieder zijn eigen mening erover :lol:
Afbeelding

Op de achtergrond wordt nog een onderhoudsloods in elkaar gezet voor wat dieselmateriaal, jaja, de spuitbus is flink over de faller onderdelen gegaan om een beetje smoel te krijgen ipv plastic look. :D
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

In de spaarzame uurtjes toch af en toe wat aan de baan gedaan. Lekker prutsen met de laatste hoekjes en dan komende winter lekker gaan rijden is het plan.
Komende maanden de laatste Dinamo moudules bestellen en ook nog de laatste Viessmann seinen en dan kijken eens flink de zolder opruimen en de baan afwerken en lekker kleine details aanbrengen is de planning.

Vandaag is er ook een Baureihe 146.2 van Fleischmann binnen gekomen, zo'n rode. En ik heb al genoeg van deze lok-serie. Echter de minitrix varianten ben ik niet zo tevreden over. Deze gaan dus voorlopig van de baan af en ga ik naar de winter eens goed na kijken, rijden wel, echter willen ze nog wel eens bokken met een wielstel als ze in de helix een zware trein moeten trekken en dan loopt deze uit de spoor. De fleischmann heeft daar geen last van.

Maar naast dat DTS weer eens een bestelling op de deurmat had geploft, had Modelbahnshop Lippe dat ook gedaan, en daar zaten 540 betonplaten in van 2 bij 2 meter :lol: Een bigbak voegzand en ook nog 9000 bakstenen van Juweela.

Eens kijken of die betonplaten goed bruikbaar zijn, want dat karton dingen is ook niet altijd alles. Maar de loonwerker is al bezig geweest om ze te leggen:

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Tof die betonplaten, welk merk is dat?
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

DTS schreef: 06 mei 2023, 00:25 Tof die betonplaten, welk merk is dat?
Juweela, qua uiterlijke is niks plastic aan, een mooi product en vergeleken de lasercut karton varianten ook mooi te verwerken. Ik heb een zakje voegzand erbij gedaan, dat is met een droge kwast in de voegen vegen en dan wat fijne water erop nevelen en dan wordt het hard.

Afbeelding


En nog even een afbeelding van de nieuwe Baureihe 146.2:

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”