Modelspoorbaan Sankt Pankras

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Netjes HELD

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

patrick67 schreef: 30 aug 2021, 18:05 knap dat je zo de knop om kan zetten na zoiets of is dit dan je uitlaatklep er voor
Nee, joh ik heb geen uitlaatklep nodig. Ik heb een vorm van autisme dat ik geen reet snap andermans emotie zal maar zeggen. Vaak een nadeel maar met dit soort dingen dus een voordeel. Dus dat er iemand ligt die hulp nodig heb, doe ik alleen de hulp en de qua emoties doet het me weinig.

Maar nu weer verder met het baantje, ff een foto vanaf de perrons.

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
Kees Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 aug 2021, 08:22

Bericht door Kees Gorter »

Nu zie ik de foto's beter, mijn dank.
Buiten je treinbaan ben je ook goed bezig!
Staat de linker bovenleiding paal op de ( 30 augustus ) foto nog los ?

Kees

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Kees Gorter schreef: 31 aug 2021, 20:17 Nu zie ik de foto's beter, mijn dank.
Buiten je treinbaan ben je ook goed bezig!
Staat de linker bovenleiding paal op de ( 30 augustus ) foto nog los ?

Kees
Klopt Kees, deze stond toentertijd nog los.

Tussen de bedrijven door, draadjes trekken ook nog gereden op het baanvak schaduwstation midden, bahnhof Sankt Pankras

Afbeelding

Verder, tussen ook soms nog even aan de scenery begonnen. Want dat installatie gebeuren is geen ruk aan, zeker niet als Martin D. weer mooie foto's plaats. Ik blaf het maar onder me baan, zorg zo goed mogelijk dat ik erbij kan, en via boekbinders , leg ik netjes de draden erheen. Moet zeggen, qua infrastructuur is het al vele malen beter dan mijn vorige baan.

Afbeelding

Hierbij heb ik ook onkruid en verdort gras van Lars op 't hof in verwerkt.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Na vrijdag de kijkoperatie gehad te hebben, en weer bij gekomen te zijn. Vandaag weer gas gegeven met bouwen en max verstappen gekeken.

Eerst ff 2 HPP4 dingen zelf in elkaar gesoldeerd te hebben, jeetje zeg ff respect voor @arnaud. Dat solderen is toch een kunst, de 1ste HPP4 zit in elkaar echter zou het een 4 qua netheid opleveren op school :( . Maar de 2de ziet er goed uit :D. Beide werken wel na tevredenheid. :idea:

Afbeelding
Afbeelding

Verder ook begonnen met afwerken van de scenery
Afbeelding

En nog een foto van de Lint 27 bij de Hoeve

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marksintpancras op 05 sep 2021, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ik denk dat je HPP4 bedoeld , die dingen die Ellen ook wel eens soldeert




Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

DTS schreef: 05 sep 2021, 19:49 Ik denk dat je HPP4 bedoeld Afbeelding, die dingen die Ellen ook wel eens soldeert
Dan doet Ellen dat een stuk netter dan mij :lol: , de eerste van vandaag was echt om te gieren. 8-) Eentje waar ik mijn leergeld in heb gestopt zal ik maar zeggen :lol:

PS: in mijn vorige bericht aangepast
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D vandaag eens mijn laatste 2 tm-h en een pm32 aan het netwerk gehangen.
En je raad het al, werk niet. De pm32 wordt niet gezien, de tm-h blijkt 1tje TTL versie en eentje wordt wel gezien alleen is nog niet te flashbacken naar het goede versie.
Dus zal weer eens de truckendoos open gooien.

En anders wordt toch een paar extra TM44 aanschaffen.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D zo de truckendoos, open gegooid. :lol:

Op de TM-H zitten jumpers, en als je dan jumper voor het netwerk niet geplaatst heb dat de module een slaaf moet zijn van een TM44 gaat het FOUT :cry:
2 kapiteinen op mijn Dinamo schip gaat niet werken. Nu ik deze geplaatst heb zie ik de juiste weergave in het Dinamo systeem controle programma.

Ohw, ja dat upgrade van de hardware, heb gewoon mijn netwerk met een lange snoer ingekort, Dus van mijn RM-U + 1ste TM44 naar mijn laatste TM44 + de bewuste TM-H, en dan was het een fluitje van een cent :D .
Alles weer plug en play terug gezet en toen ff wat de blokken controleren van mijn laatste 3 aangesloten TM-H's :shock: :o de bezetmelders klopten niet. Ik gebruik altijd het lijstje van de TM-44 nummering, echter de TM-H icm CD16 heeft toch weer een afwijkende nummering :roll: en ik kon het weten, maar heb je deze afwijking doo,r dan timmer je ze zo in iTrain. En kunnen we straks weer verder met de scenery en foto's maken.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 463
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Afbeelding

Weer een zak sculptamold op de baan gekwaakt :D , ff met baureihe 426 proef gereden. Geluid aan, dat wel.

Afbeelding

Verder ook eindelijk proef gereden met IC2 tussen schaduwstation oost en bahnhof Sankt Pankras. Dus de helft van de baan is open.
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”