Modelspoorbaan Sankt Pankras

Bas
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:05
Locatie: Twente

Bericht door Bas »

Welke firmware draai je met dinamo? Zag van de week dat er nieuwe firmware uit is. Experimantal zegt de info. Plus betere rij eigenschappen voor analoog materiaal voor de kleinere schalen zoals z en ook n.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Bas schreef: 10 dec 2023, 15:13 Welke firmware draai je met dinamo? Zag van de week dat er nieuwe firmware uit is. Experimantal zegt de info. Plus betere rij eigenschappen voor analoog materiaal voor de kleinere schalen zoals z en ook n.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
@Bas Mijn TM44's staan op firmware 1.20, ik rij eigenlijk nooit meer analoog, al mijn loks zijn digitaal. De RM-U heeft zo uit mij hoofd firmware 1.30.

Sinds deze aanpassingen heeft mijn Dinamo systeem nooit problemen met iTrain. Dus om nu alles te gaan update is voor mij ook gekkenwerk.
Met vriendelijke groet, Mark

Bas
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 jan 2022, 16:05
Locatie: Twente

Bericht door Bas »

Never change a winning team is er eentje uit het boekje. Dus als het prima werkt en er geen reden is tot updaten dan mooi zo laten! Groot gelijk.

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D zo de kerst staat voor de deur, nog vandaag even binnengekomen: een baureihe 245 DB van Fleischmann.

Maar afgelopen week kon ik een Fleischmann setje van Alex voor €35,-- overnemen. Tja, dit setje staat hier op 600 meter vandaan voor ruim €134,- in een vitrine (nieuw). En ja wat dispoloks en een RP systems Baureihe 218 in vitrine was de keus snel gemaakt.

Bij binnenkomst even TrainOmatic binnenverlichting erin geknalt en Peho stroomdoorvoerende koppelingen geplaatst en op de baan gezet.

Tussen het DB regio en DB fernverkehr nu ook af en toe een Alex RE trein op bahnhof Sankt Pankras:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D zo en nu is het 2024 :!:

Gelukkig heeft Extinction Rebellion deze bahnstrecke nog niet in het vizier. Anders hadden de bulk trein van BASF, hout trein (lekker-boompjes-gekaapt-in-het-zwartewoud-trein) en de containertreinen die de preisertjes van oa kleding voorziet geblokkeerd. Nu rijden ze heerlijk hun ritten.

Maar we zijn begonnen met wat afwerking. Wat ouderwetse telefoontoestellen geplaatst op de baan, ja die dingen met een F op de kast ;)
Afbeelding

Afbeelding

Verder is de straat aan de oostkant van Bahnhof Sant Pankras ook bebouwd, nu gaan we bezig met het infra werk en het groen.

Afbeelding

Achter de toren van Freiburg zijn het de Faller stadse huizen, en aan de voorkant op de foto, Faller "Beethovenstrasse".

En als afslluiten, een foto van de IR met een baureihe 120 werbelok eervoor

Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

rthuinte
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:47

Bericht door rthuinte »

Ik kan maar 1 woord bedenken... Schitterend!

Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Hans3
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 aug 2023, 16:44

Bericht door Hans3 »

Hallo Mark,

Mooi hoor.
Bijzonder, die huizen op de voorgrond. Meestal staan die (veilig) een eind naar achteren op de baan.

m.vr.gr.

Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Hans3 schreef: 07 jan 2024, 19:16 Hallo Mark,

Mooi hoor.
Bijzonder, die huizen op de voorgrond. Meestal staan die (veilig) een eind naar achteren op de baan.

m.vr.gr.

Hans
Dat heb ik speciaal zo gedaan ivm, dan hoef ik die slepen even niet te zien :lol:
Ik zie de treinen bijna de gehele rit op de baan. Dit maakt het ook even wat levendiger.

Maar treintjes rijden is leuk, echter zo nu en dan heeft er eentje wel pech. Slipbandje eraf, motortje kaduuk :D

Dus soms moet er even wat nieuw spul binnen komen. Dat houdt het dealertje ook in beweging.
Dus van de nieuwigheden komt de olifant uitvoering van Piko 101 en speciaal voor het kolenvervoer ook nog een Falns Captrain bulkwagentje.

Maar ik heb de DB 1616 rondrijden, nu is dit ding verkocht aan RailExpert, omgenummerd naar loc 9902. En nu moet dit ding net naar dat kinderboekje Tommie en Tess gestickerd zijn. Dus dochterlief wil deze lok hebben. Ook maar op het lijstje gezet.
Dat wordt straks helemaal kinderfestijn in iTrain en op de baan. Met Gunni, Tommie en Tess, Mickey Mouse. En dan zegt er nog een Fleischmann/ Roco vertegenwoordiger leuk te vinden om kinderen enthousiast te maken voor treinen.😭🤣🤔 Nou ik niet, want ik wil ze laten rijden en niet me dochter constant achter de treinbaan knoppen. Daarvoor hadden ze toch Barbies uitgevonden 🤪

Terwijl ik dit schrijf, nog even een ER20 (Rh2016) Dispolok bij Johan Voermans op de kop getikt. Voor de Alex trein, kan dit Dispolok 2 van Minitrix ook wel eens rusten. En omdat onze Greta dit de geweldigste loks vinden, zij is een voorvechtsters van de Diesels :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo de lok ER20, Dispolok Siemens Eurorunner heel vlot en netjes door Johan Voermans geleverd. Even snel een Esu V4 pilotje erin gestopt. Geijkt en iTrain en gaan.

Afbeelding

De Minitrix Dispolok 2 had wel eens een tikje nodig om opgang te komen. Maar met deze geweldige diesel nergens last van.

Staat nu lekker even diesel te verstoken voor een rood sein.
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Mooie foto die laatste
Leuk sfeertje zo
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”