Modelspoorbaan Sankt Pankras

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Ondanks de warmte, 's avonds wat rond de modelbaan gedaan. Begonnen met opruimen. Zeker nu de grootste gedeelte klaar is, moet de "oude" meuk maar de deur uit. Tijd voor ruimte onder de baan en dat er fatsoenlijk gelopen kan worden, lees: gewoon gesoldeerd kan worden, staan nog genoeg ombouwprojecten te wachten aan het rijdend materiaal :D

Maar stad Domburg im Allgrau is ook aardig gevorderd, het groen ligt er bijna op, rond de rangeer gedeeltes, nu aan het detaileren.
Afbeelding
De rechterspoor is het opslag spoor van groot onderhoud / revisie en die er links van is, is korte opslag / omloopspoor van de werkplaats.
En ja, recht staat nog een vergeten "interfrigo" wagon :lol: die opengebroken is door een stelletje wat de kermis (rechts) heeft bezocht.

Afbeelding
Waar dit voor dient, weet ik zelf ook niet, maar ga het in de toekomst weatheren en wat leuks omheen doen.

Afbeelding
En van dochter lief, moest er nog een manege op, zoals ik deze van Vollmer uit de verpakking had gehaald was het niet om aan te zien, dus wat potjes verf en nog wat van dat spul erbij gepakt met dit als resultaat.

Verder is heb ik weer op de baan gereden, hierbij even wat foto's:
Afbeelding
De baureihe 151 met de grind trein.

Afbeelding
En de Re482 van SBB cargo rijdt nu de containertrein.
Met vriendelijke groet, Mark

joopspoort
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 okt 2021, 12:31

Bericht door joopspoort »

Ziet er gelikt uit Mark! Knap werk. Hoop ook eens zover te komen met de scenery.
Groet, Joop
Groet,
Joop

Gebruikersavatar
Hans3
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 aug 2023, 16:44

Bericht door Hans3 »

Hallo Mark,

Prachtig.
De aangepaste koelwagen is heel fraai, maar je manege zeker ook.
Dat je dochter een manege op de baan wil betekent interesse in je modelbaan. Dat is leuk.
Mijn dochter woont al meer dan 20 jaar op zichzelf en maakt af en toe foto's van mijn baan. Dat vind ik ook leuk.

m.vr.gr.

Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D met die warme zomeravonden, houd men zich wel lekker bezig denk in die koelwagon :lol:
Nu de zolder weer een beetje opgeruimd is, trap ik de boel eens wat vaker op de staart en gaan we gewoon weer even wat goederentreinen over de baan knallen. :lol: Geen gezeik van wisselstoringen en vertragingen op bahnhof Sant Pankras, gewoon doorrijden met die meuk.
En de details gaan aanbrengen en ja hoor, nog meer opruimen. :( :o
Ik heb nog een schaduwstation vol hamsters en de platte hamsters (baureihe 440 en 442) van Piko, alleen die hebben zolang stilgestaan dat ik die echt even goed warm moet rijden, dus winter project.
Maar genoeg getypt, foto's:
Afbeelding
De details aanbrengen, fietsenstalling geplaatst, en de fietsen ook ff vanMook Zwart geblaft, want Faller had felle blauwe en rode fietsen erbij geleverd, maar daar houden mijn preisertjes nier zo van. Dus als die droog zijn gaan die de stalling in.
Maar baureihe 181 ook even voor een rood sein laten stoppen:
Afbeelding
Op de achtergrond staan bomen van Faller, was gewoon even een probeerseltje, maar dat bevalt wel goed, dus nog maar eens wat doosjes ergens van dan halen.
Afbeelding
Nogmaals de 181 Mosel, met de eanos vol oud ijzer, bakstenen en banden. Ik heb wat van de eanos van MTR exclusief ertussen hangen, ook in de Holz-zug. Dat geeft toch even wat extra dimensie aan zo'n slee eanosen.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
Hans3
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 aug 2023, 16:44

Bericht door Hans3 »

Hallo Mark,

Fraai hoor.
Ik ben dol op foto's van mooie scenery.

m.vr.gr.

Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

joopspoort
Berichten: 91
Lid geworden op: 14 okt 2021, 12:31

Bericht door joopspoort »

Ziet er gelikt uit Mark! Mooi werk.
Kan ik mij mooi aan spiegelen (dat wordt nog wel een dingetje voor mij )
Groet, Joop
Groet,
Joop

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D jaja, Herr Max und Zandvoort, wat een feest. :D, mooi weekendje op de bank, biertje en chips erbij. Wel tussendoor baantje aan gehad, helaas geen tijd om te posten :o

Dus nu maar even snel 1 foto van de come back van de DB 1616 "Oldenzaal", na een motor en elektronica reparatie in het Oostenrijkse Bergheim, rijd deze nu voor de Preisertjes zo bekende Dosto generatie 3 met het Zug Cafe.

Afbeelding

Dit is echt een stammetje waar veel in zat vroeger in mijn jeugd (1992 - 2000) tussen Alkmaar en Den-Helder. Alleen ik heb het niet zo op de gele versie, dus nu lekker in mijn lievelings rood :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D in de tussentijd niet stil gezeten.

Afbeelding
Even 5 woningen in elkaar geblaft, geweatheerd en wel. Want ja, als je de plastic look er voor meer dan de helft eraf krijgt dan smoelt het toch een stuk beter.

Even 2 foto's van Domburg im Allgrau Bhf:
Afbeelding

Afbeelding

Nu even een paar foto's van het rijdende materiaal, als eerste de baureihe 146.1:
Afbeelding

De 1616:
Afbeelding

Baureihe 101 met een DB Nachtzug:
Afbeelding

Baureihe 628, rijdt ook weleens op de hoofdbaan:
Afbeelding

Baureihe 440, met de Donau-Isaar-express komt ook veelvuldig voorbij:
Afbeelding

Naast dit geweld rijden ook de goederenvervoer gewoon rond, jaja, de preisertjes gaan gewoon door met transporteren over het spoor :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
Hans3
Berichten: 54
Lid geworden op: 14 aug 2023, 16:44

Bericht door Hans3 »

Hallo Mark,

De woningen zijn mooi geworden.
Fraai materieel heb je rijden.

m.vr.gr.

Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo weer eens een gaatje gevonden om de baan aan te slingeren, en foto's te plaatsen.

Ben druk bezig om de Bahnhof Sankt Pankras van huizen te voorzien, perrontjes afwerken en de bovenleiding erop.

Maar ja er moet ook gereden worden, maar ja dan heb je wel loks voor nodig. Die van Fleischmann en Piko zoeven om me oren, echter sommige hebben ook wat andacht nodig.

Zoals de Kuehn Knödelpresse, de baureihe 180 van de DB cargo, zat een next 18 breintje in, echter storing in het breintje, dus tja, na een nieuwe printplaat en nog steeds problemen, gewoon even een kuhn N045 erin geknalt en geen probleem meer.
Afbeelding

Afbeelding

Tja en ik in de rijtuigen rij ik graag met binnenverlichting, echter met lange slepen kost dat wel wat trekkracht ivm de helixen, dankan je wel zwaardere loks nemen, echter ik heb het eens opgelost door wat peho stroom doorvoerende koppelingetjes tussen de rijtuigen te plaatsen. Nu zoeft de baureihe 120 werbelok ZDF met gemak de IR trein rond.

Afbeelding

Verder heeft mijn dochter van 11 ook eens haar lokomotieven park uitgebreid, naast de Re4/4 van SBB circus KNIE, de baureihe 120 Mickey Mouse, Baureihe 128 Unicef met spelende kinderen en wat baureihe 101 dingen met Sud-afrika, heeft ze ook nu een baureihe 185, die Gunni in haar lokomotieven park.
Jaja, dus mijn cargo afdeling kan soms een containertrein afstaan aan haar Gunni lok :cry:
Afbeelding

Leuke lok van minitrix, en met een decoder wat wel goed rijd icm iTrain en Dinamo.

En voor de rest heeft de treinenfabriek via mijn dealer de volgende locomotieven afgeleverd: Baureihe 143 van de DB regio en een Siemens Vectron BLS Cargo (475 425)
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”