Modelspoorbaan Sankt Pankras

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Modelspoorbaan Sankt Pankras

Bericht door Marksintpancras »

:D hierbij gaan we verder met de bouwverslag van Sankt Pankras

Even foto van een hoekje:
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1126
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

He kerel,

Leuk man!
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

debvd
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2021, 23:01

Bericht door debvd »

Je gaat weer lekker hard :D

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo even een update:

Schaduwstation oost schiet al aardig op. Nog 4 sporen leggen en dan kan ik aan de helix.
Verder qua materiaal is er een Liliput Flirt van Eurobahn RRX et6.04 binnengekomen. Van de 250 uitgegeven rijdt er dus straks eentje rond op Sankt Pankras.

Verder met hout constructie voor de scenery.

En ff tussendoor nog deze van zijn plastic looks aan het afhelpen:
Afbeelding

Mij gewoon een zooitje van die kliederboel erop en zie het wel hoe het wordt.
Ohw ja, klopt dat deze maar 1 poot heeft, de andere wordt netjes weggewerkt in de scenery.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D zo, even een foto het opstelterreintje van de hauptbahnhof.
Afbeelding

Verder ff wat spul van Lars op t Hof op de baan gekliedert :lol: met dit als tussentijds resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Op zo'n regenachtige bewolkte dag als vandaag, met straks Maxie Verstappen op Ziggo ff een update van wat ik de afgelopen dagen op de zolder heb uitgespookt.

Ben begonnen met de wisselstraat west van de Bahnhof Sankt Pankras. Tja, had wel een kladje met hoe het zal worden, echter maak het op gevoel toch weer anders dan ik in 1ste instantie had bedacht.
Afbeelding

De foto geeft even een overzicht van hoe de bahnhof er nu bijstaat (foto genomen vanaf de westkant). Rechtsboven komt het enkelsporige traject naar het plaatste Damburg.

Straks ook nog even kijken of ik nog tijd heb om die engelse peco 55 Scissor (heb ze echt letterlijk die wissel een schaar genoemd :lol:) nog kan plaatsen. Maar nu ff de sporen erin knallen. Draadje eraan en lijmen en leggen, nietje erin en klaar. Die draden doe ik altijd trekken als een bundel bij elkaar heb.

Hierbij een overzicht van de westkant van mijn baan:
Afbeelding

Het idee is om een rivier te maken (Rijn, Moezel, Donau) op het laagste punt en dan zo omhoog naar weg niveau, trein hoofdbaan, en dan wijnboertjes (moet ook gedronken worden), en dan nog dat lijntje naar Damburg.
Zo nu ik dit getypt te hebben knal ik er nog ff wat rails op de baan want over 20 minuten gaaat in Spa los. Over knallen gesproken, die Perez knalt net ook van het baantje af in Spa. :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
Kees Gorter
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 aug 2021, 08:22

Bericht door Kees Gorter »

Leuke baan, maar de foto's zijn wel erg klein!
Ik ga het volgen
Kees

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Goed dat je het zegt Kees, ik werk met Postimages en dan zo'n link kopier ik, zal nu ff kijken voor een andere link.


Ivm een operatie aan het einde van de week, ff een snipper weekje :lol:
Dus dochter na school, en weer verder:

Afbeelding

De schaar :lol: (scissor) ligt er, meteen ook zo'n oude rangeersein op zijn plek gezet voor het oude parkeerspoortje.
Afbeelding

Hier een foto van onder de baan, tja wat een draden. Maar die moffel ik wel weer netjes weg als de hardware aanwezig is. Mis nog wat relais dingen enzo.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 461
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Nadat ik in de ochtend lekker aan rails knallen ben geweest, was lunch tijd. Daarna begonnen met de draden trekken, aansluiten en inregelen.
Kwam er nog een oproep van Hartslag.nu dat er op 500 meter van mijn huis op zwembad terrein reanimatie vereist was. Was er binnen 3 minuten en tja verstand op 0, het geleerde deuntje afspelen en handelen.
Maar ook dat weer aan de praat gekregen, was blij dat het op zwembad terrein was ivm geen mensen met telefoons die wel filmen maar niks doen.
Nadat het ambulancepersoneel het verder had afgehandeld, ff blijven plakken om de mensen hun hart te laten luchten.
Daarna weer verder gegaan met de baan en de scenery is ook begonnen. De elektra draden trekker en de ballastboer hebben haast.
Afbeelding
Met vriendelijke groet, Mark

patrick67
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 aug 2021, 20:56

Bericht door patrick67 »

knap dat je zo de knop om kan zetten na zoiets of is dit dan je uitlaatklep er voor

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”