Modelspoorbaan Sankt Pankras

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

DTS schreef: 24 okt 2021, 11:33 Ohhhh boefje, een goederenloc voor een reizigerstrein. Wat moet de order van de klinknagels hier wel niet van denken AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
:twisted: niks goederen, door heb ik mijn oost-duitse elektrische loks voor en de baureihe 151, en 189 en de rest wel voor :lol:

Rijd gewoon de dubbeldeksrijtuigen van de derde generatie :lol: , zoals we in NL ook gewend zijn toch. Ik ben er mee opgegroeid alleen dan in het geel :o
Afbeelding

Afbeelding

Alleen deze rijdt niet op NL spoor, maar is geschikt voor 1,5kV met 16,7Hz en dan lekker DB regio.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
Miller's Dale
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2021, 20:54

Bericht door Miller's Dale »

Blijft mooi zo die bovenleiding!
Baan 460cm X 260cm, Z21, megapoint control, Itrain 5, Era 6/7 British Railways

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo ff stof afblazen. Al een tijdje niet gereden op de baan. Wel wat geknutseld zoals de nieuwe piko n wagons die binnen zijn gekomen voorzien van binnenverlichting.

De westkant krijgt vorm, zie foto:
Afbeelding

Weegbrugje al gemonteerd in het wegdek, verder nog geen idee hoe ik rond dit gebouw ga afwerken.

Tevens begonnen met de westkant, die achtergrond gemonteerd van PeArd. Verder de helix aan monteren, nog anderhalve ronde en we zijn boven. En dan kan de hoofdbaan volledig gereden worden.
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

:D we zouden in theorie rond kunnen rijden, echter 2 stok oude TM-H's geven geen rijspanning door. Detectie allemaal in orde, echter geen prik erop op te rijden, zeg maar gewoon een stroomstoring in zo'n verdomd grote printplaat.

Nu heb ik plan A = TM-H's eruit schroeven (de CD16 blijft zitten), die verdomde IC L298N eruit solderen, en nieuwe terug en kijken of de boel draait. Bij geen geluk, gooi ik die kaart weg, en dan komt plan B.

Plan B = CD16, TM-H er alles wat eraan hangt, de kliko in deponeren. TM44 (gloed nieuw, vers geleverd via hele snelle service bedrijfje). Nee, Martin, jij bent het dit keer niet, :lol: je vrouw Ellen heeft het netjes verzorgd :) kan ik nu weer de handel rijdend maken als het nodig is.

Tevens, om de frustratie van het niet rond rijden, zijn er 2 Roco N spoor BAUREIHE 101 op de baan gekomen, de kappen zijn gloednieuw geleverd door SPUR-N-TEILE. Het chassis en de motor komen van 2 Roco's 101 standaard rood (PIKO komt dit jaar ook met zo'n rode) van Marktplaats. Dus de rode kappen eraf, decodertje ververst, nieuw kap erop en we hebben weer 2 werbeloks 101 in de verzameling.

Afbeelding

Zo de soldeer bout is warm, we gaan even uurtje reparatie werk verrichten.
Met vriendelijke groet, Mark

Roel
Berichten: 78
Lid geworden op: 11 sep 2021, 09:20
Locatie: Blokker

Bericht door Roel »

Ik hoop dat plan A werkt maar belangrijker is de oorzaak. Ik ben korter van stof van mijzelf. Plan B was bij mij al plan A :D

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Roel schreef: 26 jan 2022, 21:42 Ik hoop dat plan A werkt maar belangrijker is de oorzaak. Ik ben korter van stof van mijzelf. Plan B was bij mij al plan A :D
@Roel het is toch Plan B geworden :lol:, die potjes van die dingen zat mij te vast, en had toch al die nieuwe TM44 binnen, dus nieuwe meuk erin en gas erop. En dat ging, na wat foutjes in iTrain. Dacht ik rond te rijden.

Toen kwam de trein op deze scissor:
Afbeelding
Ik heb het volgens de beschrijving van @DTS aangesloten, jaja ik dacht dat ik het zo had aangesloten :lol: , zit ook een 2 relaisblokken aan vast (echt iets Dinamo achtig dingentje :lol: ), die trein reed erg echt niet op. Relais wel schakelen en gekke meldingen kwamen in iTrain naar voren :lol: :idea: dus even multimeter erbij, piepstand aan en draadje meten. Jeetje ik had er een bord Spaghetti van gemaakt qua relais en verkeerde draden op de verkeerde punten aangesloten. Dus even avondje draadjes puzzelen en klaar is deze Kees :lol: , diesellok weer aan geslingerd en gaan met de banaan. We kunnen rond crossen.

Maar nu de scenery, perron van Markenburg al in begin fase gezet en daarna het ballast aangebracht met flesje van Noch, vochtige houtlijm af zo iets ;)
Dus nu zien de perrons er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding

Dat heb je met karton, ff te enthousiast die ballastlijm aangebracht en is het in de perrontjes gegaan, echter deze perrontjes zijn toch wat te hoog. Dus dit weekend slopen we even de perrontjes weg. Nieuwe perronranden van Auhagen bestelt, Ammo meuk tbv betonlook van die perronranden aangevraagd bij Ellen van @DTS, en dan als ze binnen zijn gaan we die randen even bewerken, zodat de plastic look weg is. Gaan we Bahnhof Sankt Pankras weer van perronranden voorzien. En dan gaat het gebeuren, dn wil ik die perrons opvullen met Viva (= het merk) giet beton. Dit gietbaton word ook tbv sieraden gebruikt en dan meuk afwerken.

Voor de goed oplettende lezer, de perrons worden dus lager dan dat ze nu zijn en dat is voor mijn regionale treinen veel beter, de Markenburg zijn iets te hoog gemonteerd (beginners foutje) :D
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo de perrons zijn gesloopt, het stort beton (Beton für kreative) is toevallig gekocht in een hobbywinkel in het centrum van Ermelo, aan de het mooie Stationstraat ;)

Nu nog wachten op de stations randen van Auhagen.

Maar laatst nog wat T2000 wagons opgekocht met een BLS vectron, nu 2 van de langen linten rond rijden, eentje wordt uitgevoerd door de BLS (vectron, Re485 en een baureihe 185 in het bestand) en de andere door een vervoerder naar keuze. :lol:

Maar vandaag eens na lange tijd even 4 uurtjes gereden, en alles wat niet goed reed meteen de vitrine in gepleurd. Nu staan staan er al 8 goed rijdende treinen op de baan. Dus nu 36 stammen te gaan.

Afbeelding

Hier de BLS vectron met een zooitje T2000 aan de haak, door het dal op weg naar de helix.

Afbeelding

Die berg is gewoon gemaakt van Scultamold, gemixt met Knauf modelgips. Laten drogen een hele week, en dan even lopen spelen met een staalborstel. Vervolgens ingesmeerd met verdunde verf (zwart of donkergrijs) en dan met een airbrush ding wat grijs opgesmeerd, en dan wat lopen drybrushen.
En toen kwam de aankleding, omdat het toch een bosrijk gebied is bomen geplant, deze worden gemaakt van Noch 23100 dan spuiten met spuitlijm en dan wat flockage van Noch erop. Laten drogen, en dan planten.

Afbeelding

Hierbij komt Baureihe 111 werbelok voorbij met setje Piko N-wagens, deze bocht krijgt steeds meer details, en zal ook als een van de eerste bovenleiding gemonteerd krijgen.
Met vriendelijke groet, Mark

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1123
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Lekker bezig pik !!!!

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Zo de postbode is weer langs geweest :lol: , perron randen Auhagen binnen, dus een potje Mig en een kwasten en de plastic look eraf geborsteld :D
De eerste eiland perron van de 2 bijna klaar.
Afbeelding

Verder is de Circus Knie trein (Fleischmann 825753 staat nog in bestelling) rijdt ook zijn rondjes met de oude Gs210 t/m 214 wagons (mix van SBB, DR en DB) aan de trekhaak :D

Afbeelding

Deze Re4/4 zal ook wel eens worden afgewisseld voor een Baureihe 212 en de Baureihe 194 158 van Barbara-Birgit Pirch :D

Maar dan heb je zo'n Gs210 dingentje met zo'n sluitverlichting ding erin, lekker knipperen en analoog. :( Dus open gemaakt, oude analoge troep eruit, in dit geval alleen een gloeilampje. En dan even een VVP ding erin geplakt, 1 enkele led die ik nog bij oud elektra troep vond erin gedaan; soldeerbout warm gestookt, verbindingen gemaakt en met als resultaat een wagon met rem lichten :lol: die constant branden.
Afbeelding
Afbeelding

Zo dat was het weer voor vandaag, gaan nog even door met rijden. :D
Met vriendelijke groet, Mark

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 458
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Even terug naar afgelopen vrijdag, het eerste eilandperron beton gestort :lol:

Afbeelding

Met een plamuurmes proberen te vlinderen is geen succes, echt vlak krijgen lukt niet. :( Op zich ook geen probleem. Maken we er wel een oud vervallen perrontje van. Wel leuk om de decals op te brengen. Heb al eens plastic faller / kibri / vollmer perrons gehad, dat is ook qua uitdaging niet mooi, smoelt toch even te plastic. Het kartonnen perron van Markenburg en Noch smoelen wel goed, echter had ik het probleem dat ik die van Markenburg in een natte periode had geplaatst en de ballastlijm trok erin met alle gevolgen van dien.
Dus nee eens Viva betoon kreabea poeder met water en gieten maar :lol:

Afbeelding

Qau kleur komt het niet overeen met dat in het echt:

Afbeelding

Gaat dit maar namaken in spoor N :lol:

Dus nu ook met een beetje decals, basalt grey en een potje asfalt van MIG hbezig met het volgende:

Afbeelding

Dat gaat dus al de goede kant op :lol:

Toch ook even proef stukje met Mig Splashes Ground, maar dat gaat glimmen :( , dus toch ff het spul van ene Lars erbij gepakt en begonnen met onkruid:
Afbeelding

Nog lang niet tevreden maar we gaan wel de goede kant op :D
Met vriendelijke groet, Mark

Plaats reactie

Terug naar “Bouwverslagen”