Plaatjes via externe site?

Gewoon gezellig
denobis
Berichten: 374
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Plaatjes via externe site?

Bericht door denobis »

Binnenkort zoude de plaatjes via een externe site geplaatst moeten worden wegens "kostenbesparing".
Nu ben ik van mening dat dit een grote blunder is van Martin.
Hier worden heel veel mensen geholpen mede dankzij de plaatjes en dat scheelt Martins helpdesk veel tijd en dus geld.
Die externe site eigenaren zijn echte boeven zoals Karst al schreef.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Gebruikersavatar
OBBinN
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2021, 22:22
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Dan ga je mee betalen met de kosten van de hosting? Of is dat ook weer niet de bedoeling?
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

denobis
Berichten: 374
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Ik denk dat deze site door Martin is opgezet voor de commercie.
Hij verdiend aan deze site alleen al door de klanten werving.
Even voor de duidelijkheid dutchroco.nl is opgezet en betaald door een particulier door kun je je plaatjes gewoon uploaden.
Deze particulier betaald daar 360 euro per jaar voor.
Komt nog bij dat Martin veel bespaard hier op zijn helpdesk.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

Beste Hans,

Mijn vader zei altijd: "Je wordt nooit door een luxe auto dood gereden, altijd door een strontkar".

Martin Domburg heeft gecommuniceerd, dat het forum een bepaalde opslagcapaciteit heeft, en dat hij graag het forum door wil zetten, echter om de kosten in de hand te houden wil hij de foto's en afbeelding via een externe host. En als eigenaar maak je een keuze ook qua kosten.

Nu begin jij over het DutchRoco forum en noem jij een bedrag van €360,-, tja is dat inclusief arbeidsloon van diegene die het forum onderhoud? Of doet die particulier het zelf?
Zolang wij niet weten hoe de kosten zijn opgebouwd, en welke kostenposten vrijwilliger is kunnen er weinig over zeggen. Dan zijn we gewoon appels en peren met elkaar aan het vergelijken en dan komen we nergens.

Het forum en de helpdesk van DTS hebben ook niks met elkaar te maken, het forum is om met elkaar te bereiken en hoe we dingen doen. De DTS helpdesk is er voor diegene die iets gekocht hebben bij DTS en er niet uit komt (garantie en support vanuit DTS).
Ga je een Z21 kopen bij Huider en het lukt niet om dat ding aan de praat te krijgen, kan je dat hele sjaakje weer inpakken en naar dat pand in Heerhugowaard om te kijken wat je fout gedaan heb, nee joh dan is dat toch mooi die helpdesk van DTS.

Dus Hans, sla jij nu hier de plank mis? Door te zeggen dat hij ergens op bespaard, want we weten niet hoe Martin zijn geld uitgeeft, dus kan je ook weinig zeggen waar hij op bespaard.
Met vriendelijke groet, Mark

denobis
Berichten: 374
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Het onderhoud van Dutch roco gebeurd door vrijwilligers en ik vermoed deze site ook aangezien Martins bedrijf veel steunt op vrijwilligers.
Maar goed er zijn veel mensen op dit moment die negatieve geluiden laten horen over de firma Domburgs Train Support .
Daar zal deze actie zeker geen goed aan doen.
Ook Karst Drent heeft zich over dit onderwerp al negatief uitgelaten.
Ik denk dat op deze manier dit forum doodbloed.
Er is een ander forum waar je ook plaatjes via een externe site moet publiceren en daar daalt het aantal posts schrikbarend.
Dat zal hier dus ook gaan gebeuren.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

denobis schreef: 17 mar 2024, 18:16 Ik denk dat deze site door Martin is opgezet voor de commercie.
Hij verdiend aan deze site alleen al door de klanten werving.
Even voor de duidelijkheid dutchroco.nl is opgezet en betaald door een particulier door kun je je plaatjes gewoon uploaden.
Deze particulier betaald daar 360 euro per jaar voor.
Komt nog bij dat Martin veel bespaard hier op zijn helpdesk.
Sorry Hans, maar hier maak je een hele onterecht aanname.

Ik ben dit forum ooit gestart uit passie voor de hobby, en om een platform te bieden aan hobbyisten die geen plek vinden op de bestaande fora zoals BNLS of het iTrain forum. Mede uit frustratie van de beperkingen aldaar voor kleine ondernemers. Dit heeft absoluut niets met mijn commercie te maken. Als ik mijn klanten hier moet werven dan kan ik beter stoppen met al het andere.

Daarnaast bied ik een platform aan collega's en kleine fabrikanten om gratis hun producten te promoten, waar ze op andere fora voor moeten betalen. Is ook niet bepaald vanuit mijn eigen commercie gedaan.....

Ook bespaar ik hier niks op de helpdesk mee, sterker nog het kost me juist geld. Een groot deel van de helpdesk word aangedaan door mensen die elders hun spullen kopen en hiervoor geen support krijgen. Die helpen wij niet gratis omdat we onze eigen klanten dan niet genoeg aandacht kunnen geven. In plaats dat ik ze vraag te betalen voor onze ondersteuning, adviseer ik ze juist om het eerst hier te proberen. Volgens mij doe ik dan juist iets wat niet commercieel is.

Kortom een aanname die ik zelf best vervelend om te lezen vindt. Maar goed , dat is jouw keuze geweest. Wel zou het netjes zijn om voordat je dit soort onzinnige "feiten" de wereld in schrijft, even de feiten te controleren op juistheid.

Dan betreft het verzoek providers te gebruiken, dit is geen rare of vreemde vraag. De hosting koste een paar honderd per jaar, en als we groeien en dit de vrije loop laten dan word dit een aanzienlijke post. Ook bij ons is geld niet iets wat aan de boom groeit.

Er zijn voldoende mogelijkheden om service zowel open source als betaald te gebruiken hiervoor.
denobis schreef: 17 mar 2024, 20:14 Maar goed er zijn veel mensen op dit moment die negatieve geluiden laten horen over de firma Domburgs Train Support .
Dat is een grote uitspraak, geen van die geluiden komen bij ons aan, of zijn bij ons bekend. Zolang mensen dit soort dingen in de leegte roepen kunnen wij daar niets mee doen.

Groetjes Martin
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

denobis
Berichten: 374
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Martin je weet dat ik recht voor zijn raap ben , helaas zijn de meeste mensen niet zo en praten achter je rug om.
Op beurzen en op andere forums worden wel negatieve oordelen over jouw bedrijf geuit (al dan niet terecht).
Op zich vind ik dit jammer want normaliter is de service gewoon goed.
Maar dat die geluiden de ronde doen is een feit.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1131
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Recht voor de raap is altijd goed, mits je mening en feit weet te scheiden van elkaar. Deze vorm van communiceren is vrij cruciaal voor een gezonde discussie.

Je schrijft op andere fora? Ik ben erg benieuwd naar de linkjes van die draadjes.

Ik ben mijn er zeker van bewust dat ik lang niet iedereen naar de mond kan praten, of kan helpen zoals die dat wilt. Zolang die geluiden mij niet bereiken kan ik daar niets mee.

Je schrijft het echter alsof dit een enorm groot iets is. Als dat zorgwekkend zou zijn zouden de geluiden ons wel bereiken via diverse media of reviews... en dat gebeurd niet.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Marksintpancras
Site Admin
Berichten: 464
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:38

Bericht door Marksintpancras »

denobis schreef: 17 mar 2024, 20:24 Martin je weet dat ik recht voor zijn raap ben , helaas zijn de meeste mensen niet zo en praten achter je rug om.
Op beurzen en op andere forums worden wel negatieve oordelen over jouw bedrijf geuit (al dan niet terecht).
Op zich vind ik dit jammer want normaliter is de service gewoon goed.
Maar dat die geluiden de ronde doen is een feit.
:lol: Mooie man, de wandelgangen :roll: ;) "En ja hoor, ik hoor de volgende: "De wachtlijsten zijn erg lang bij DTS", maar die zijn bij Huider en Fleischmann, Harelaar, en weet ik ook lang.
"DTS heeft geen HO spul en ook geen winkelvoorraad" hoor ik wel eens voorbij komen, maar ja @denobis dat zijn toch allemaal onnozele balloontjes waar wij gewoon weten hoe het zit als we DTS een beetje kennen en snap dat mensen dat roepen omdat ze DTS niks vinden of dat DTS onbekend terrein voor ze is.

Maar over elke bedrijf of persoon wordt wel negatieve geluiden geroddeld in de wandelgangen, zolang je niet naar "BeterHoren" gaat dan hoor filter je ze weg :lol:
Met vriendelijke groet, Mark

denobis
Berichten: 374
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Toevallig vrijdag nog een geluid gehoord van iemand op ontrax "die Martin is een betweter en een drammer" waar ik van vind dat dat niet klopt.
Zulke geluiden hoor ik helaas vaker.
Ook bij een vereniging toen ik zei vraag Domburg om advies "antwoord oh nee daar willen we niets meer mee te maken hebben".
Ik begrijp dit niet maar dit is maar een greep van wat er zo links en rechts geuit word.
Jammer Jammer Jammer.
Het is ook vaak op de persoon Martin gericht wat ik volkomen onterecht vind, ik heb zelf ooit eens een akkefietje met Marting gehad maar dat is 1 lang geleden 2 al lang bij gelegd.
Verder zijn mijn persoonlijke ervaringen met Martin en Ellen verre van negatief.
En over wacht tijden gesproken bij Harlaar daar is mijn ervaring totaal anders van.
Ik had 2 nieuwe roco lok's die binnen 2 weken stil vielen bij Harlaar gebracht voor garantie reparatie.
Ik had verwacht dat wel een paar weken zou duren , maar wat schetste mijn verbazing: op zaterdag op de beurs in Houten gebracht en vrijdag daarna kon ik ze weer ophalen (beiden de zelfde fout nl slechte soldering).
Dus dat verhaal dat ken ik niet.
Maar neemt niet weg dat ik het verhaal van de plaatjes geen goede zet vind (dat is mijn mening.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Plaats reactie

Terug naar “De stamtafel”