Afbeeldingen niet langer als bijlage, maar extern

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Afbeeldingen niet langer als bijlage, maar extern

Bericht door DTS »

Geachte leden,

De initiële intentie van dit forum is een gratis platform voor iedereen, en dat proberen wij te bewaken!. Nu het platform groeit, waarvoor dank! merken we ook dat de kosten om het forum draaiende te houden stijgende is. Dit heeft voornamelijk te maken met de opslagcapaciteit. Momenteel bedraagt het forum al ruim 10 GB aan afbeeldingen.

Om ervoor te zorgen dat de kosten hanteerbaar blijven en we dit forum gratis kunnen houden lijkt het ons geschikt om iedereen te verzoeken om niet langer hun afbeeldingen als bijlage toe te voegen, maar te plaatsen via een externe provider zoals Flickr of PhotoBucket.

Dit zal eerdaags ingesteld gaan worden door de moderatie, en er zal gewerkt worden aan een kleine handleiding hoe u foto's plaatst met deze providers.

Excuses als dit voor u een nadelig effect kan hebben, we hopen dat dit besluit in algemeen belang een langere toekomst kan genereren als gratis platform.

met vriendelijke groeten
Martin Domburg
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Gebruikersavatar
Karst
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 aug 2021, 21:47

Bericht door Karst »

Flickr of PhotoBucket.
Twee van de slechtste plaatjes servers. Afzetters, zelfs afpersers (Photobucket) en Betweters (Flickr)

Jammer, was voor mij een grote charme van dit forum, dat er geen externe plaatjes sites nodig waren.

Voor mij zijn bovengenoemde een absolute no-go, omdat ik bij beide al een tijd lang al mijn pics kwijt ben, omdat men plotseling absurde prijzen vraagt :( en men mij dwingt te betalen...

Grtzz,
Karst
Yet another Model Railroad Company

Gebruikersavatar
DTS
Site Admin
Berichten: 1127
Lid geworden op: 25 jul 2021, 13:57
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door DTS »

Het zijn maar twee voorbeelden, er zijn ook veel andere gratis service providers.

We overleggen nog om een minimum bestand in te stellen.
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen”