Roco BR80 decoder inbouwen

ClumsyDuck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2023, 20:42

Roco BR80 decoder inbouwen

Bericht door ClumsyDuck »

Ik heb vorig jaar een Roco BR80 in een analoge startset gekocht. De loc is voorbereid op digitaal rijden. Vorige week een decoder van LOK PILOT gekocht. De inbouw zou simpel zijn, dummy eruit en de 8 polige stekker er in en rijden maar. Helaas, niks is minder waar. Nadat de loc 1 cm heeft gereden stop die er mee. Ook de communicatie gaat kennelijk fout, Op de Mulit Maus komt ERR 02 in beeld als ik een CV waarde wil wijzigen. Nieuwe rail en schone wielen hebben echter geen effect. Ook rijdt de BR80 nu , na het weer verwijderen van de decoder, niet mee analoog. Wat ging er mis en is het nog te repareren?

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Ik zou eerst maar eens naar de stroom afnemers kijken of die nog functioneren.
Misschien zijn ze wat verbogen en maken ze geen kontakt meer met de wielen.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

ClumsyDuck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2023, 20:42

Bericht door ClumsyDuck »

DE stroomafnemers zitten nog strak tegen de binnenkant van de wielen. Ze komen ook niet los als ik de wielen heen en weer schuif.

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Zoiets zou het moeten zijn kan ook bv een draadbreuk zijn.
Ik heb 2 nieuwe roco's die retour gegaan zijn met het zelfde (decoders af fabriek er in) bleken draadbreuken in te zitten.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

ClumsyDuck
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mar 2023, 20:42

Bericht door ClumsyDuck »

Na nog weg gepruts, in elkaar gezet van de lok rijdt de BR80, alleen tegengesteld aan de rijrichting op de Multi Maus. Dat is vast om te draaien, maar dat kan ik ook niet ergens terug vinden. Wie heeft een tip?

denobis
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 nov 2021, 17:06
Locatie: Maarssen

Bericht door denobis »

Dat kan je in de instelling van de decoder veranderen.
Als ik het goed heb cv 29.
Het zou ter lering ook handig zijn om te weten wat er nu loos was.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

Plaats reactie

Terug naar “Doe-het-zelf”