Pagina 1 van 1

Ontkoppelaar inbouw

Geplaatst: 07 okt 2023, 19:02
door OBBinN
Ik ben voor een stukje spoor opzoek naar een goed werkende ontkoppelaar. Inbouwhoogte is niet echt het probleem, wel de plek. Dus eigenlijk ben ik een soort van opzoek naar alternatieven..

Ik heb tot dusver alleen de Uhlenbrock (klik) gevonden.

Zijn er nog andere varianten of manieren die dit spulletje zo goed mogelijk 'verstoppen' tussen de rails.

Ik rij Fleischmann zonder bedding. Aansturing is bog niet van toepassing, komt later. Mogelijkheden zat!

Nu kwam ik ook nog een (heel erg) oud topic tegen van M. Domburg die ook eens opzoek was naar alternatieven, in zijn geval doormiddel van servi besturing. Is hier toevallig meer uit gekomen dat hij (Martin) of iemand anders weet?

Graag hoor ik tips en ideeën :)
Thankss!!

Re: Ontkoppelaar inbouw

Geplaatst: 08 okt 2023, 16:45
door OBBinN
Voor nu een Uhlenbrock besteld. Tips en andere manieren blijven welkom.

Kan geen digitale koppeling in loc of wagon (te veel wisseling)

Geplaatst: 08 okt 2023, 17:13
door DTS
Nee, op zich werkt servo heel goed en beter zelfs.

Alleen heb ik nog geen goede en subtiele ontkoppelaar weten te ontwerpen voor in peco code 55 rails die naast subtiel ool functioneel zijn.

Groetjes

Geplaatst: 08 okt 2023, 17:39
door OBBinN
DTS schreef: 08 okt 2023, 17:13 Nee, op zich werkt servo heel goed en beter zelfs.

Alleen heb ik nog geen goede en subtiele ontkoppelaar weten te ontwerpen voor in peco code 55 rails die naast subtiel ool functioneel zijn.

Groetjes
Hmm, oke. Zojuist ene besteld bij je (via de mail met nog wat zooi) Zal ook wel eens wat klooien met een servo en alles wat ik voorhanden heb.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Geplaatst: 08 okt 2023, 17:53
door DTS
Gewoon uitproberen :)

Mocht iemand dit lezen dis handig is met Fusion? Er ligt daar een leuk product te wachten op ontwikkeling.

Geplaatst: 08 okt 2023, 23:01
door hvdkooij
DTS schreef: 08 okt 2023, 17:53 Mocht iemand dit lezen dis handig is met Fusion? Er ligt daar een leuk product te wachten op ontwikkeling.
Fusion zegt me even niets in deze context.

Geplaatst: 09 okt 2023, 10:31
door Erik-B
DTS schreef: 08 okt 2023, 17:53 Gewoon uitproberen :)

Mocht iemand dit lezen dis handig is met Fusion? Er ligt daar een leuk product te wachten op ontwikkeling.
Is het voor een 3D-printer of voor te frezen.
Ik ken wel iemand die goed is in Fusion. Ikzelf zit nog in de "leer fase"

Geplaatst: 09 okt 2023, 16:33
door DTS
hvdkooij schreef: 08 okt 2023, 23:01
DTS schreef: 08 okt 2023, 17:53 Mocht iemand dit lezen dis handig is met Fusion? Er ligt daar een leuk product te wachten op ontwikkeling.
Fusion zegt me even niets in deze context.
Is een 3D teken programma van AutoCad
Erik-B schreef: 09 okt 2023, 10:31
DTS schreef: 08 okt 2023, 17:53 Gewoon uitproberen :)

Is het voor een 3D-printer of voor te frezen.
Ik ken wel iemand die goed is in Fusion. Ikzelf zit nog in de "leer fase"
Printen lijkt mij meer dan voldoende, PLA is goed gfenoeg.

Geplaatst: 09 okt 2023, 16:54
door Erik-B
Heb je jouw project al getekend in Fusion, of moet dat nog gebeuren?

- Zijn het veel onderdelen?
- Is het een samenstelling?
- Heb jij een 3D printer ??
- Moet het na tekenen nog geprint worden?

Als het voor een 3D printer is kan je het ook maken met andere programma's.( zoals tinkercad b.v.) en heb je ineens een *.stl bestand.

anders stuur maar een PB of mail, wil wel eens kijken of ik jou kan helpen.

Geplaatst: 10 okt 2023, 21:32
door Ikke
3D design is niet zo moeilijk. Ik gebruik al een aantal kleine designes op mijn test baan. Als iemand er een lijn tekening van heeft, wil ik wel eens proberen.