Pagina 1 van 1

afkorting betekenis.

Geplaatst: 26 sep 2023, 14:49
door Erik-B
Minitrix diesel 212
In de lijst schakelbare functies staat:
ABV,uit F4

zowel in Engelse, Franse , Nederlandse etc. handleiding is het dezelfde afkorting.

Maar wat betekend ABV nu ?

Re: afkorting betekenis.

Geplaatst: 26 sep 2023, 15:03
door Ikke
ABV (Acceleration / Braking Values denk ik) ... dit zijn de waarden in CV03 en CV04 die dan worden genegeerd. Soms ook direct control genoemd.

Geplaatst: 26 sep 2023, 18:34
door DTS
Correct

Geplaatst: 27 sep 2023, 09:18
door Erik-B
thanks,
nu weet ik water moet ingevuld worden

Geplaatst: 27 sep 2023, 09:30
door Marcel
Kan er op het forum geen overzicht gemaakt worden van deze afkortingen met daarbij de CV's en waar het voor staat.
Moet dan wel in een lijst komen te staan en niet een draadje met aanvulling door iedereen want dan is het niet overzichtelijk.

Marcel

Geplaatst: 27 sep 2023, 09:46
door denobis
Goed idee Marcel.

Geplaatst: 27 sep 2023, 13:32
door Ikke
Marcel schreef: 27 sep 2023, 09:30 Kan er op het forum geen overzicht gemaakt worden van deze afkortingen met daarbij de CV's en waar het voor staat.
Moet dan wel in een lijst komen te staan en niet een draadje met aanvulling door iedereen want dan is het niet overzichtelijk.

Marcel
Goed idee, maar er is jammer genoeg niet echt een standaard, buiten die enkel CV's van de NMRA dan. Ik heb net een mailtje gekregen van Roco/Fleischmann voor een specifieke lok, waar alle CV's instaan en de standaard waarden die zij gebruiken met productie van die specifieke lok. Het zou handig zijn moesten de fabrikanten dit beschikbaar maken voor al ons materieel.