Vandaag een tijdelijke lus aangebracht om de station sporen eens te stresstesten. Al met al een goede dag en gelukkig werkt de scissor naar behoren!
Waar ik echter van baal, is het volgende: vanaf mijn hoofdstation (spoor maakt niet uit) blijft de trein in iTrain op het spoor "staan" terwijl de trein allang en breed in de lus zit. Uiteraard loopt hij daardoor vast aan het einde van het volgende blok omdat de trein ergens rijdt, waar iTrain hem niet verwacht. Ik heb geprobeerd dit in een aantal foto's weer te geven. Wie kan mij helpen om een oplossing te bedenken?
De scissor (mijn vermoeden waar het mis gaat) is op 4 blokken aangesloten met bezetmelding (deze fungeert als voeding voor de wissel en is niet opgenomen in het blok). Als tweede melder is een stuk rails opgenomen na x cm vanaf de scissor en is de eerste blokmelder. De wisselmelder is ook aangegeven in iTrain als bezetmelder voor de wissel.
Overzicht van het probleem
Vanuit een andere hoek
iTrain overzicht
Vervolgens sleep ik de trein naar het blok waar hij hoort te staan en gaan we verder met de route. Vanuit het eerste blok van de scissor naar het aangrenzende blok blijft hij ook staan in iTrain. Dan zet ik de trein in het tweede blok (laatste wissel van de scissor):
De trein laat ik de route afmaken en gaat zoals het hoort.
Wie kan mij helpen aan een oplossing?