Basis railplan klaar

gjvonk

Bericht door gjvonk »

Mijn wens om op het kopstation handmatig te kunnen rangeren blijft. Dat is voor mij de charme van een modelbaan. Een baan waar 1 of meerdere treintjes automatisch hun rondjes draaien, trekt me niet zo. Daarmee "plopt" automatisch de vraag op of systemen als Dinamo en Yamorc ook "handregelaars" aangesloten kunnen worden? Fabrieks systemen als Märklin, Trix, RocoZ21, Viessmann en Uhlenbrock hebben dit wel ingebouwd als ik mij niet vergis?

c-rails

Bericht door c-rails »

gjvonk schreef: 23 feb 2025, 13:26 Edit: vandaar dat de ontwikkeling van koploper gestopt is en er geen updates/upgrades meer komen. Bij problemen ben je dacht ik aangewezen op een gebruikersgroep.
Klopt, maar doet niet onverlet dat het programma, voor zover je geen als te nieuwe controller hebt, nog steeds door veel hobbyisten wordt gebruikt. Immers een controller is bij automatiseren verworden tot een 'doorgeefluik'. YaMoRC heeft een dergelijk 'doorgeefluik' voor een minder bedrag in het assortiment en dan kan Koploper worden gebruikt.

Rocrail kent wel het automatiseren en handbediend bij elkaar voor zover ik weet.
Met vriendelijke groet,
Cor

denobis

Bericht door denobis »

Er is bij dts een handregelaar voor dinamo te bestellen.
Aangezien dit net nieuw is kan ik je niet vertellen hoe dit werkt.
Je kan ook via het scherm hand bedienen dit werkt ook prima.
Ook hand bediend en automatisch gelijkertijd dus wat jij wil is prima mogelijk met iTrain.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

gjvonk

Bericht door gjvonk »

Ik zie het op de website.

Plaats reactie

Terug naar “Baanplannen”