z21 booster uitgang stuk

10820 (zwart), 10833 (wit), 10870 (XL)
denobis

Bericht door denobis »

Zie het verhaal van hube en Martin.
Komt nog bij dat digikeys failliet is dus geen ondersteuning meer en dat z21 en digikeys geen gelukkige combi is.
En nu gebruikt hij veel componenten wat onnodig is.
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.

Groeten Hans

voske

Bericht door voske »

heren geen ruzie he
Hube je heb mij helemaal begrepen ik gebruik de booster om het signaal door te sturen naar decoders en daar komt nu nog mijn draaischijf,
de wiseldecoders zijn zeker niet de oorzaak want met de z21 centrale aleen gaat alles goed daarbij het heeft 3 jaar goed gewerkt ik vraag gewoon julie mening in verband met de b bus maar ik zal ervan uitgaan dat die overleden is dan is nog de vraag of voor mij de booster via de snifer bus een oplossing is.

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

denobis schreef: Vaak kun je 2 wissels op 1 uitgang aansluiten wanneer er een ingaande en een uitgaande wissel tegelijk dienen te schakelen je moet dan alleen 1 van de 2 andersom aansluiten.
Werkt bij mij op de oc32 ook prima zo scheelt je 16 uitgangen.
Ondanks dat het lan werken, is dat puur geluk.
Het is sterk af te raden omdat te doen. De mosfets kunnen 1 spoel aan, en met name de eindtrap hiervan.

De kans dat je hem opblaast met 2 spoelen op 1 uitgang is aanzienlijk groot met namen bij gewon edcc decoders. De YD8008 zou dat kunnen. Echter is dat wel een reden voor een afwijzing van garantie omdat je buiten de voorschriften werkt.

Adviseren om dit zo te doen is dus geen goed idee.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet ;)

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

Ben Spoorman schreef:Da's een loze kreet zonder onderbouwing, er zijn meerdere 10-duizenden 4018's gemaakt. En je helpt iemand niet door te zeggen "gooi de hele bende er uit" zonder uit te leggen waarom. :?
Hier ben ik het mee eens, de 4018 vervangen is nergens voor nodig als ze gewoon goed werken.

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk

DTS
Site Admin
Contacteer:

Bericht door DTS »

voske schreef:heren geen ruzie he
Hube je heb mij helemaal begrepen ik gebruik de booster om het signaal door te sturen naar decoders en daar komt nu nog mijn draaischijf,
de wiseldecoders zijn zeker niet de oorzaak want met de z21 centrale aleen gaat alles goed daarbij het heeft 3 jaar goed gewerkt ik vraag gewoon julie mening in verband met de b bus maar ik zal ervan uitgaan dat die overleden is dan is nog de vraag of voor mij de booster via de snifer bus een oplossing is.
Kijk dat maakt het duidelijker, ik kreeg zelf ook het idee dat je de booster naast signaal ook gebruikte om te voeden.

Test de booster even los van de centrale met een multimaus. Als de treinen rijden is de booster nog goed. Dan is het de bbus aansluiting

Omdat je al meerdere boosters hebt verwisseld wijst de vinger inderdaad naar de z21.

Een zwarte kopen is zonde van je geld, kijk even op marktplaats, daar worden de witte vaak aangeboden voor 100 euro.

Hube

Bericht door Hube »

voske schreef: 24 mar 2024, 10:20 heren geen ruzie he
Voske, daarom zou je het gewoon een tijdje zonder een extra booster kunnen proberen. De extra accessoires gebruiken nauwelijks vermogen van de DCC uitgang als je deze accessoires voorziet van een eigen voeding.
Ik gebruik een z21 (wit) op een baan met 35 wissels, 17 treinen, waarvan ca de helft met continue binnenverlichting, en waarop 5 treinen tegelijk rijden. Aangestuurd met iTrain. Geen extra booster; accessoires met eigen voeding: geen problemen.
Misschien zit jouw probleem ergens anders, wifi?

Groetjes,
Gerard
Pr8baan, Nederland 60~70 jaren, mijn jeugd
N-spoor, z21, iTrain, Mac mini
https://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/view ... an#p247635

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

denobis schreef: 24 mar 2024, 10:05
Komt nog bij dat digikeys failliet is dus geen ondersteuning meer en dat z21 en digikeys geen gelukkige combi is.
Er is volop ondersteuning buiten Digikeijs om, stel een vraag over een Digikeijs product en je krijgt antwoord. ;)

voske

Bericht door voske »

ik ga het inderdaad proberen met de z21 aleen althans tot de draaischijf volledig geplaatst is en werkt daarna zal ik wel zien wat ik ga doen ik ga ook nog de booster aleen eens testen en dan zien we wel
iedereen alvast bedankt om het meedenken

voske

Bericht door voske »

ter info boosters werken perfect

Ben Spoorman

Bericht door Ben Spoorman »

Terug naar de openingspost dan, je schrijft dit.......

voske schreef: 23 mar 2024, 15:33
Nu had ik gedacht dat het de roco 10764 was die kapot was omdat, als ik de baan en de decoders aleen voed met de z21 dan gaat alles goed
..... dus lijkt mij dat je dat gewoon moet gaan doen: rijden op alleen de z21. ;)

Ter vergelijk: op mijn baantje staan ongeveer 25 treinen of losse locomotieven. Er rijden max. 4 treinen tegelijk (sommige in consist) plus wat losse lokjes die ergens heen en weer pendelen en een draaischijf + decoder die ook op de digitale spanning draait. Dat alles neemt nauwelijks meer dan 2 - 2,5A digitale stroom af waarbij gezegd moet worden dat ik geen sound decoders heb. Ik rij op één booster DR5033 en m'n centrale zelf hangt niet aan de baan.

Gr, Ben.

Plaats reactie

Terug naar “Z21 centrale”