c-rails schreef: 06 aug 2025, 09:36 Voor zover het mij duidelijk is, wil je de baan in je winkel hebben. Dan is het vooral erg belangrijk hoe je de verlichting ervan wilt realiseren. Ga je voor - bij wijze van spreken - een heldere zonnige dag, dan zou ik kiezen voor de witte variant. Kies je voor een wat sombere verlichting, dan is de donkere versie meer op zijn plaats.
Verlichting van een baan is zeer vaak een wat ondergeschoven kindje. Bij modulebanen zie je vaak, dat de te fel worden verlicht en dan komen kleuren niet echt goed tot hun recht.
Dan een korte update:
De belangrijkste onderdelen zijn voorzien van een basiskleur. Ik maak gebruik van de nieuwe Railcenter acrylic verven omdat deze beter zijn dan de standaard acrylic verven. Deze kan je onverdund in de airbrush doen, en ze nivelleren zichzelf. Een beetje net als lacquer verf, maar dan acrylic. Ik hoef dan niet meer bang te zijn voor overvloeien, ook dan word het resultaat strak. En de primer, eigenlijk hoeft dat niet bij RailCenter, maar ik vind dat toch wat prettiger.
De bakstenen zijn gespoten in MIG-R0029 Red Brown

De kozijnen in de kleur MIG-R0040 Cream

De pannendak is gespoten in de kleur MIG-R0033 Dark Rust

De overkapping en staalwerk in MIG-R0004 Industrial Grey

De volgende stap is accentueren, voegen en washen en als laatste drybrushen.
Dat gaan we lekker op vakantie doen