Servo piekt met inschakelen

Henk

Bericht door Henk »

Dank voor het delen, Wouter. Ik loop tegen hetzelfde aan, dus je uitleg helpt mij ook.

Ik zie nog wel op tegen het upgraden van de firmware en het opnieuw instellen van de servo's, maar per saldo zal ik daar wel uitkomen. De software schermpjes van de OC32 vind ik niet prettig in gebruik om het netjes uit te drukken :geek:
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Ik moest ook 1 oc32 upgraden waar ik tegen op zag.. uiteindelijk uitgevoerd en een fluitje van een cent!
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Henk

Bericht door Henk »

OBBinN schreef: 11 nov 2024, 12:59 Op advies van Martin overal de 'Suspend servo' toevoeging weggehaald nu deze in de software zelf zit oc32 config 3.20
Ik ben er vanavond ook even voor gaan zitten. De OC32 draait versie 3.2 en ik gebruik ook de oc32 config 3.20. Heb jouw tip mbt de midpoint bepaling gebruikt - achteraf stond het zo ook in de handleiding van Martin, dus op de één of andere manier ben ik in het verleden intuïtief met die schuif gaan spelen en dat leverde (helaas) ook resultaat op :roll: .

Het duurde even voor het kwartje bij mij viel dat je tussendoor steeds op 'set pin config' moest klikken om een verandering teweeg te brengen wanneer je de waarde van de midpoint weer aanpast. Afijn, ik zie dat de nieuwe waarden voor 'straight' en 'thrown' afwijken van wat ik daarvoor had, maar bij het testen gaat het wissel rustig om - dus ik heb goede hoop dat het net als bij jou een verandering ten goede is. Nog de nodige wissels te gaan, maar niet meer vanavond. Daarna hoop ik ook van dat maffe servo geschuif af te zijn bij het opstarten.
Henk | H0 | Rocoline | Z21 icm X16 melders en signal/switch decoders | OC32 icm servo's | iTrain 5.1

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Hoop met je mee! Ik heb de handleiding dit keer ook goed(!!) gelezen en het exact op die manier gedaan met resultaat! Je moet in de config wel beide vinkjes aanzetten voor wat betreft 'Suspend servo'.

Succes met alles opnieuw instellen, ik ben ook nog niet klaar.. :P
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Henk

Bericht door Henk »

Het is gelukt! Zalige rust bij het opstarten; erg blij mee 8-) .

OBBinN
Contacteer:

Bericht door OBBinN »

Fijn dat het allemaal gelukt is!
Mvg,
Wouter

Oostenrijk in Miniatuur
Website -- FaceBook

Plaats reactie

Terug naar “OC32”