Pagina 1 van 1
JMRI gebruikers
Geplaatst: 22 jan 2023, 12:59
door treinenwaal
zijn er eigenlijk wel JMRI gebruikers ?
Re: JMRI gebruikers
Geplaatst: 22 jan 2023, 13:07
door denobis
jazeker
Geplaatst: 22 jan 2023, 14:36
door Ipharra
Zekers al mijn decoders gaan door decoderpro van JMRI
Geplaatst: 22 jan 2023, 14:39
door Momfer
Ik denk dat velen gebruik maken van DecoderPro, een fijn onderdeel van JMRI. Ik vermoed dat er in NL vrij weinig gebruikers zijn die het volledige JMRI pakket gebruiken om de treinbaan te automatiseren, maar ik laat me graag corrigeren op dat punt.
De app Engine Driver hoort officieel ook bij de JMRI familie. Deze app is zeer fraai en uitgebreid en biedt de meeste ondersteuning voor de DCC-EX centrale.
Geplaatst: 22 jan 2023, 15:58
door Marksintpancras
Ik maak al jaren gebruik van DecoderPro icm Sprog om mijn decoders te programmeren. Dat werkt goed en overzichtelijk.
Geplaatst: 22 jan 2023, 20:25
door rthuinte
Ik heb ook een Sprog thuis en maak gebruik van de JMRI software om de treinen te programmeren. Hierbij moet ik zeggen dat ik vooralsnog alleen de adressen van de locs heb aangepast en daarbij is het gebleven.
Ik heb wel het idee mij aan te melden voor een workshop van Martin, zodat ik het programma en zijn mogelijkheden (incl. het 'praktijkgetrouw' programmeren van een loc) leer kennen.
Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk
Geplaatst: 07 feb 2023, 17:13
door Jeroen
Graag sluit ik me aan als ook een gebruiker van JMRI software en een Sprog IIV4.
Ik lees dat er hier genoeg gebruikers zijn aangaande het onderdeel van JMRI namelijk Decoder Pro. En daar gaat mijn vraag over.
Onlangs een 2e hands lok gekocht, op mijn prog-spoor gezet en als eerste alleen CV#8 en CV#7 uitgelezen. Cv#8=99 =Lenz en CV#7=76, bij Lenz is dat een Silver mini met draadjes ( NEM 651) en geen "plus" versie.
Decoder pro geeft zelf al aan dat het om een Lenz dekoder gaat en ik krijg een lijstje van dekoders om zelf uit te kiezen, echter dit zijn allemaal "plus" versies.
Wat adviseren jullie als mede gebruikers, kan ik gewoon de "silver mini plus" kiezen of pak ik het verkeerd aan??
Eigenwijs die ik ben, heb ik de allereerste silver mini + gekozen en decoder pro alles laten uitlezen. De enige fout die ik tegen kwam was CV#127, kreeg daar de melding "geen loc aanwezig".
CV#127 heeft als ik me niet vergis met SUSI te maken.
Lees graag jullie reactie(s)
gr Jeroen
Geplaatst: 07 feb 2023, 17:16
door denobis
Ik vind het verdraaid jammer dat jmri niet met dinamo werkt.
Dus gebruik ik jmri alleen met mij sprogg.
Gr
Hans
Geplaatst: 07 feb 2023, 19:26
door rthuinte
Hallo Jeroen,
Ik heb je bericht wel gelezen, maar ik ben wat dat betreft een leek met het programmeren. Ik hoop dat iemand anders je vraag kan beantwoorden.
Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk
Geplaatst: 22 feb 2023, 15:26
door Willem J
Goedemiddag modelspoorders,
Vandaag aangemeld als lid op jullie forum.
Sinds een aantaL jaren weer actief met de modelspoorbaan. (H0 3 rail, DCC). Ben fanatiek gebruiker van JMRI software, (decoderpro, panelpro, soundpro). Ben nu bezig met de eerste aanzet met DISPATCHER. Misschien zijn er op dit forum meerder leden die hiermee verder willen en hun erveraringen en oplossingen willen delen. Ben benieuwd naar jullie reactie.
Met groet Willem,
regio Flevoland.
Geplaatst: 05 okt 2023, 09:09
door JohnT
Beste, ook ik heb mij zojuist aangemeld omdat ik mij ook met JMRI bezig hou. Ik zie dat hier medestanders zijn en zou graag met jullie in contact komen betreffende dit onderwerp.
Ik vind JMRI een uitdaging om te doorgronden en weet al dat het enorm veel te bieden heeft echter de complexiteit van de documentatie doet menig Nederlander struikelen. Zelf ben ik zover dat ik een baan kan tekenen, sensors en wissels kan gebruiken en signalen plaatsen en laten reageren op de stand van de wissels. Verdere kennis zou ik graag ontdekken met anderen.
JohnT
Geplaatst: 05 okt 2023, 20:10
door MaWi
Jazeker! Gebruikt voor programmeren decoders!
Geplaatst: 27 mar 2024, 12:01
door kraantje
Hallo medehobbyisten
Ik gebruik al een aantal jaren de sprog llv4 naar tevredenheid, maar nu ik hem na een tijdje weer wil gebruiken om een loc decoder uit te lezen krijg ik hem niet aan de praat.
Ik heb de software al een keer opnieuw gedownload, maar dat helpt niet.
Hij geeft alleen maar 2 rode lampjes.
Is er misschien iemand die mij kan vertellen waar dat aan ligt?
Met vriendelijke groet Rob
Geplaatst: 27 mar 2024, 12:25
door denobis
Heb je de poort wel goed ingesteld?
En de goede java geïnstalleerd?
Advies zet bellsoft jdk op je pc.