Dankje Willem !
Verslag van de nieuwe digitale baan 2022 Bouw gestart op 13 oktober
Bedank voor je reactie Joop. Ik heb ruim 2,5 jaar aan voorbereiding gehad, dat werpt nu zijn vruchten afjoopspoort schreef: ↑13 nov 2022, 15:44 Grondige aanpak! Degelijk en doordacht. En een mooi verslag.
Ga zo door! Ben zeer benieuwd naar het vervolg.

- Sibbesuisje
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 10 sep 2021, 19:16
Mooi bouwverslag, en je bouwt de baan heel netjes op. Ben benieuwd naar je verdere voortgang dus ga dit draadje zeker volgen!
Groetjes, Sander
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Groetjes, Sander
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sander
N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21
N-spoor / NS diesel (Begin jaren 80) & historisch stoom (CIWL, Rheingold, met BR01 / 17 / 18 stoomloks) / DCC met Z21
Erg mooi om te zien. Je pakt het inderdaad grondig aan!! Ik ga dit zeker volgen.
Heel veel succes en een spoedig herstel gewenst
Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk
Heel veel succes en een spoedig herstel gewenst
Verstuurd vanaf mijn INE-LX1 met Tapatalk
Bedankt Sander , Ik houd jullie op de hoogte van de voortgangSibbesuisje schreef: ↑13 nov 2022, 23:47 Mooi bouwverslag, en je bouwt de baan heel netjes op. Ben benieuwd naar je verdere voortgang dus ga dit draadje zeker volgen!
Groetjes, Sander
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ondanks de fysieke beperking toch weer enige vordering gemaakt de afgelopen week. Gestart met een 4 tal Plan-E rijtuigen van Artitec (levering 2020) te modificeren en te voorzien van licht. "On hold" want ik ben in afwachting van de stroom voerende koppelingen van Viessman. Hierover zijn genoeg draadjes te vinden op het internet en div. forums dus laat alleen het eindresultaat zien op enig moment als het klaar is
Een boorhulpje (zie foto 32 en 33) gemaakt om zo zuiver mogelijk verticaal de gaten (8 mm) te boren voor de draadeinden van de klimspiraal. Een boorstandaard is natuurlijk nog beter maar dit voldoet ook aardig en voorkomt straks scheef staande draadeinden.
Uitschuifbaar bedieningspaneel in elkaar geknutseld en gemonteerd, moet nog "gefine-tuned" worden maar nu al tevreden met het resultaat
zie foto 34,35 en 36
De lat waar straks de hoofdbaan op komt aan de voorzijde gemonteerd. Krijg zo een goed beeld hoe het e.e.a. gaat worden qua hoogte
Een boorhulpje (zie foto 32 en 33) gemaakt om zo zuiver mogelijk verticaal de gaten (8 mm) te boren voor de draadeinden van de klimspiraal. Een boorstandaard is natuurlijk nog beter maar dit voldoet ook aardig en voorkomt straks scheef staande draadeinden.
Uitschuifbaar bedieningspaneel in elkaar geknutseld en gemonteerd, moet nog "gefine-tuned" worden maar nu al tevreden met het resultaat

De lat waar straks de hoofdbaan op komt aan de voorzijde gemonteerd. Krijg zo een goed beeld hoe het e.e.a. gaat worden qua hoogte
- Bijlagen
-
- Foto 32.jpg (73.54 KiB) 1590 keer bekeken
-
- Foto 33.jpg (93.67 KiB) 1590 keer bekeken
-
- Foto 34.jpg (82.77 KiB) 1590 keer bekeken
-
- Foto 35.jpg (95.68 KiB) 1590 keer bekeken
-
- Foto 36.jpg (94.37 KiB) 1590 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Kolstt op 24 jul 2023, 21:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Nette bouw, zo zie ik het liefst! Chapeau
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
Update: Alle rubber stroken voor het schaduwstation geplakt (monnikenwerk). Omtrek waar de hoofdbaan op komt geplaatst. Daar komt t.z.t. nog een raamwerk in. Het herstel van de heupoperatie gaat voortvarend en vandaag in staat om al onder de baan te werken en de bedrading van de stekkerdozen weg te werken. Bij de Action 2 x 5 meter led-strips gekocht ( kost een drol) en gemonteerd zodat de schaduw baan verlicht is als deze straks achter de gordijntjes verdwijnt. Router geïnstalleerd en getest. De juiste lengtes ethernet kabel nog halen dan kunnen die kabels ook weggewerkt worden.
Half december een afspraak gemaakt bij Martin Domburg van Domburg Train Support om de plannen voor de elektrische bedrading, blokken/sectie-indeling en de servo aansturing van de wissels door te nemen. Div kleuren en diktes draad, servomotoren, servo decoders etc. staan in bestelling dus na half december kunnen we de bedrading aan gaan leggen en beginnen met testen. Een deel van het schaduwstation wat gebruikt gaat worden als testbaan eerst maar eens werkend krijgen en vandaaruit verder maar alle vertrouwen in.
Half december een afspraak gemaakt bij Martin Domburg van Domburg Train Support om de plannen voor de elektrische bedrading, blokken/sectie-indeling en de servo aansturing van de wissels door te nemen. Div kleuren en diktes draad, servomotoren, servo decoders etc. staan in bestelling dus na half december kunnen we de bedrading aan gaan leggen en beginnen met testen. Een deel van het schaduwstation wat gebruikt gaat worden als testbaan eerst maar eens werkend krijgen en vandaaruit verder maar alle vertrouwen in.
- Bijlagen
-
- Foto 37.jpg (89.72 KiB) 1589 keer bekeken
-
- Foto 38.jpg (100.38 KiB) 1589 keer bekeken
-
- Foto 39.jpg (113.75 KiB) 1589 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Kolstt op 24 jul 2023, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.