Wat in het vat zit verzuurd niet. Het plan om een analoge demo/kerst baan is er nog steeds.
de houten onderbouw gaat niet hergebruikt worden, door een ander ontwerp. De doelgroep is al blij met een rondje, maar dat heeft voor mij geen uitdaging, vind ik niet leuk om te maken, wil wat wat variatie hebben.
Het nieuwe idee is wel twee rondjes en een pendel, het moet ook een beetje dummieproof kunnen rijden.
Per rondje komen er 3 treintjes om en om te rijden.
De oude basis gebruik ik nu als "zandbak" om de verschillend ideeën en schakelingen uit te proberen.
En na wat geëxperimenteer, rijden er nu vrolijk drie treintjes om en om hun rondje.

- 20240211_172704.jpg (2.14 MiB) 628 keer bekeken
simpel rondje twee wissels.
De schakeling vind plaats door Fleischmann railcontacten. oer oud, maar werkt, helaas alleen met oud Fleischmann en Marklin Hamo, maar natuurlijk niet op de Hamo lok die ik op deze baan zou willen gebruiken, het is en blijft bochtstraal 250, dus het locomotieven aanbod blijft een beetje beperkt.

- 20240211_172738.jpg (1.74 MiB) 628 keer bekeken
Het "paddenstoeltje" waarvan heel veel mensen zich afvragen wat het is.

- 20240212_112048.jpg (2.31 MiB) 628 keer bekeken
En met deze contacten schakel ik de wissel spoelen en Bi stabiele relais.

- 20240211_172616.jpg (1.97 MiB) 628 keer bekeken
Je zou ook met reed contacten en een magneetje onder de lok kunnen werken, maar daar heb ik andere plannen mee.
Voor de wissels zitten nu nog de standaard Fleischmann modell rails met magneetpoelen in zelfdenkende functie. In de baan zelf wil ik die vervangen voor nog oudere wissels en die met een servo sturen, via een ASB 4 maar helaas zijn die bij DTS uitverkocht.
En dan zou die eigenlijk ook puls gestuurd moeten zijn, in dit geval voor mij dus een 2 extra bi stabiele relais plaatsen.