Pagina 1 van 1
Pendelbaantje Sjors
Geplaatst: 28 nov 2021, 15:48
door Sjors77
Goedemiddag,
Ik zit al een tijdje op dit nieuwe forum mee te lezen en aangezien ik langzaam weer wat zin krijg om verder te gaan met mijn pendelbaantje maar gelijk besloten hier een topic te openen om jullie van mijn gepruts op de hoogte te houden. Hierbij een foto hoe het er bij stond toen ik geen zin meer had
Ik maak gebruik van Dinamo en Itrain om gewoon ervaring hiermee op te doen. Zoals aangegeven het afgelopen jaar niets gedaan (behalve wat scenery gepruts). De hele dag in teams motiveert niet om daarna nog langer naar het scherm te turen

Dinamo doet het maar het automatisch rijden in Itrain behoeft nog wel wat aandacht
Idee is een pendelbaantje van een 3-sporig schaduwstation naar een 2-sporig eindstation. 1 spoor personen en 1 spoor goederen. Hiermee heb ik de mogelijkheid om in de toekomst wellicht nog wat te proberen met het wegzetten van een goederenwagon terwijl de personen treintjes pendelen.
Daarnaast is het de bedoeling dat het geheel uiteraard voorzien is van verlichting. Hier ben ik al wel wat aan het spelen geweest met smd? ledjes.
Binnenkort maar eens wat foto's maken van het scenery gepruts van de afgelopen tijd.
Sjors
Re: Pendelbaantje Sjors
Geplaatst: 28 nov 2021, 16:12
door GND
Ik ben benieuwd naar de voortgang.
Je hebt al veel gedaan, dus het komt vast wel goed.
Groet, GND
Geplaatst: 28 nov 2021, 16:57
door DTS
Leuk!!!
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Geplaatst: 28 nov 2021, 17:02
door Ger deguelle
Leuk baantje
Geplaatst: 28 nov 2021, 21:07
door joopspoort
Welk stationsgebouw is dit?
Lijkt als 2 druppels water op het station van Sankt Niklaus - Zwitserland. Die heb ik op mijn baan staan.

- Station Sankt Niklaus.jpg (94.83 KiB) 2450 keer bekeken
Geplaatst: 29 nov 2021, 10:36
door Sjors77
Het is Faller 212108 Station Schwarzach. Lijkt idd als 2 druppels water. Ben er nog niet helemaal over uit of ik hem ga gebruiken. Er zit een goederenloods aan vast en ik zoek eigenlijk alleen een stationsgebouw. De goederen worden toch bij de goederenloods bij het andere spoor gelost.
Geplaatst: 01 jan 2022, 16:43
door Sjors77
Geplaatst: 01 jan 2022, 22:44
door DTS
Leuk die foto's Sjors!!!!
Geplaatst: 09 jan 2022, 17:50
door Sjors77
Geplaatst: 09 jan 2022, 18:37
door Ger deguelle
Dat ziet er heel mooi uit allemaal.
Geplaatst: 23 jan 2022, 11:28
door Sjors77
Geplaatst: 19 feb 2023, 11:37
door Sjors77
Zooo mijn draadje hier is er gelukkig nog. Gewoon meer als een jaar niets mee gedaan

Geldt dus eigenlijk ook voor mijn baan. Op wat groen aanbrengen verder geen motivatie/ tijd/ zin en alle andere excuses die natuurlijk helemaal niet gelden! Zo staat het er nu bij
Weet gelukkig nog wel hoe ik een foto moet toevoegen

Afgelopen tijd om in de stemming te komen wat auto's aangeschaft. Leuke modellen om zelf te verven en straks (over een jaar of 10

) kleine scenes uit te werken.
Maar zonder gekheid. Doel is toch echt om eind dit jaar het baantje qua scenery af te krijgen. De details is dan leuk om daarna stukje bij beetje in te vullen.
Wel ga ik nadenken of ik voor I-train niet hulp ga regelen. Die motivatie ontbreekt nog steeds! Wellicht heeft DTS nog eens een hobby-dag en gooi ik het baantje in de auto om dan daar een dag te klooien. Goed dat is weer voor later.
Geplaatst: 19 feb 2023, 17:34
door GND
Dat gebrek aan tijd herken ik.
Ik hoop dat er dit jaar meer updates komen.
Met vriendelijke groet,
Willem (a.k.a. GND)
Geplaatst: 12 mar 2023, 16:29
door Sjors77
Geplaatst: 12 mar 2023, 17:45
door GND
Goed bezig!
Geplaatst: 13 mar 2023, 16:31
door Momfer
Netjes, lekker bezig zo!
Geplaatst: 29 dec 2023, 14:34
door Sjors77
Aangezien ik deze tijd vrij ben en het plan had om de baan rijdend te maken (wat is anders de zin van een treinbaan bouwen

) heb ik toch een andere weg gekozen. Het huidige baantje is afgebroken

Alle gebouwen netjes kunnen verwijderen dus die gaan een nieuw plekje krijgen. Waar??? Op een nieuw (nog eenvoudiger) baantje.
En nu wel in de juiste volgorde. Eerst de baan op de juiste manier werkend maken en dan pas mag ik van mijzelf met de scenery beginnen. Aangezien ik de spulletjes van Dinamo heb gaat we dus gewoon daar weer mee aan de slag icm iTrain.
Vragen die me nu al wel bezig houdt is dat ik ooit eens heb begrepen dat je in iTrain prima met 1 melder per blok (worden korte blokken) kan werken. Daarnaast is het dan handig om bij het stukje (ca 30cm) waar ik de trein bij een stationnetje wil laten stoppen een extra melder aan te sluiten?
Iemand hier weet dat vast wel
De bouw van de baan ga ik uiteraard hier wel weer delen.