Gisteren en vandaag de strecke voorzien van draadjes en aangesloten op TM44. Er leek geen eind aan te komen

.
Toen moest er uiteraard proef gereden worden. Hiervoor heb ik ter plaatse van het toekomstig station een tijdelijke lus neergelegd. Foto’s en hopelijk een filmpje volgen spoedig.
Mijn bevindingen:
- ontsporingen op plekken waar ik deze niet eerder heb gehad
- meer lengte in de baan dus rustiger treinverloop
- de ontdekking van de dag: ik heb eindelijk ontdekt waarom ik kortsluiting kreeg bij het schakelen van de Engelse wissel. Het afbuigende wissel naar de Engelsman toe was op de verkeerde poort van het relais aangesloten. Dit heeft mij wel 3 maanden puzzelen gekost en ineens zag ik het. Bizar.
- de 2 analoge treinstellen zijn erg eigenwijs. Waar ik een baansnelheid instel van 70km/h rijden deze knakkers eerst keurig vertraagd zoals ik wens, daarna geven ze doodleuk gas bij op hetzelfde traject.
@DTS of een andere kenner (van itrain i.c,m dinamo): weten jullie hoe dit kan?
- dezelfde analoge lokjes houden zich ook niet aan de door mij bepaalde tussenafstand waardoor deze abrupt in een blok tot stilstand komen waar reeds een digitale lok rustig aan het pendelen is. Uiteraard hoor je de kortsluiting....
Wie kan mij vertellen hoe ik dit oplos? Bij mijn instellingen reserveer ik 2 blokken namelijk. Ik neem aan dat dat dan ook de afstand is die aangehouden moet worden?
Ik merk ook of het lijkt zo dat sommige wissels bijgesteld moeten worden. Gaan die na verloop van tijd uit de pas of heb ik het in eerste instantie niet helemaal correct gezet?
Graag jullie visie en alvast bedankt hiervoor.