Pagina 2 van 2
Re: plank
Geplaatst: 23 jul 2025, 21:32
door c-rails
Draadje los solderen van de motor, was al in je ander draadje aangegeven.
Wat lichtseinen betreft heb ik weinig ervaring, maar logisch gedacht lijken ze me 4 draden te hebben voor drie lampen, dus kom je al een heel eind met drie schakelaartjes per sein.
Re: plank
Geplaatst: 26 jul 2025, 11:38
door hvdkooij
In Nederland heb je nogal wat plaatsen waar een enkelvoudig spoor over dubbelspoor gaat omdat men de splitsing ongelijk heeft gemaakt. Denk dan bijvoorbeeld aan de splitsing Amersfoort richting Zwolle en Apeldoorn of de splitsing Gouda richting Den Haag en Rotterdam. of ....
De splitsing bij Zwolle richting Amersfoort en Lelystad is een onderdoorgang van een enkelspoor.
Wellicht er 1 wissel in het zicht inleggen om het plaatje hiermee kloppend te maken.
Voor zichtwerk zou ik liefst wel zo lang mogelijk werken. Dus 1500 mm of meer.
Re: plank
Geplaatst: 26 jul 2025, 13:52
door Frits
Of de fly-over bij Harmelen. Die is gebouwd om een herhaling van de ramp bij Harmelen in 1962 te voorkomen. Daar vielen toen 92 doden te betreuren.
Re: plank
Geplaatst: 30 jul 2025, 13:23
door Spoormeester
hvdkooij schreef: 26 jul 2025, 11:38
In Nederland heb je nogal wat plaatsen waar een enkelvoudig spoor over dubbelspoor gaat omdat men de splitsing ongelijk heeft gemaakt. Denk dan bijvoorbeeld aan de splitsing Amersfoort richting Zwolle en Apeldoorn of de splitsing Gouda richting Den Haag en Rotterdam. of ....
De splitsing bij Zwolle richting Amersfoort en Lelystad is een onderdoorgang van een enkelspoor.
Wellicht er 1 wissel in het zicht inleggen om het plaatje hiermee kloppend te maken.
Voor zichtwerk zou ik liefst wel zo lang mogelijk werken. Dus 1500 mm of meer.
Goede idd! Het wissel maakt het dan wel net wat realistischer. Harmelen of Amersfoort is dan ook nog wel een mooi voorbeeld.