De A heeft niks vandien met de inschakelpiek. De pullup resistors zaten ook ok de R versie.
De UTP kabel filtert stoorpulsen onderweg uit in samenwerking met de voeding die in de kabel meeloopt. Foto's helpen ook
Stuur inderdaad even een ticket en een schema hoe alles nu is aangesloten. De HXT900 servos zouden gewoon stik moeten zijn.
Servo piekt met inschakelen
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Ik had nog de SP04 (zonder "R" of "A") onder de baan hangen. Dus daar zou dan wel verschil in moeten zitten!DTS schreef: 04 nov 2024, 20:00 De A heeft niks vandien met de inschakelpiek. De pullup resistors zaten ook op de R versie.
Ik zal van de week even wat foto's en een schema maken, dan een ticket indienen.DTS schreef: 04 nov 2024, 20:00 Foto's helpen ook
Stuur inderdaad even een ticket en een schema hoe alles nu is aangesloten. De HXT900 servos zouden gewoon stik moeten zijn.
Echter begin ik er op dit moment steeds meer van overtuigd te raken dan de boel gewoon goed aangesloten zit, maar ik het in het verleden verkeerd ingesteld heb. Ik ben momenteel alles van een nieuw deel aan het instellen en dat doe ik naar mijn mening anders dan de eerste servo's die ik gedaan heb. Daar zou ook verschil in kunnen zitten.
Voeding is Meanwell RSP-100-7.5Ben Spoorman schreef: 04 nov 2024, 16:08 En je Meanwell voeding, welk type en hoeveel stroom kan deze leveren?
Lopen servo's allemaal naar hun initiële setting bij het inschakelen of staan ze op "suspended"?
Alle servo's staan op suspended.
De HXT900 op de OC32 zouden gewoon stil moeten zijn. Er is ergens dus iets mis, ben wel benieuwd of we het kunnen achterhalen.
Wat wel kan is wanneer de OC32 aangaat, hij bij een initiatief van -1 de midpoint zet. Alle servos gaan dan even om naar dat midpoint op max snelheid.
Kan dat het zijn?
Wat wel kan is wanneer de OC32 aangaat, hij bij een initiatief van -1 de midpoint zet. Alle servos gaan dan even om naar dat midpoint op max snelheid.
Kan dat het zijn?
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet

-
Wellicht, dat is wat ik aangaf: waar verschilt het goed werkende deel van het slecht werkende deel. Dat moet gemakkelijk te achterhalen zijn met een paar schermprints.OBBinN schreef: 04 nov 2024, 21:06
Ik ben momenteel alles van een nieuw deel aan het instellen en dat doe ik naar mijn mening anders dan de eerste servo's die ik gedaan heb. Daar zou ook verschil in kunnen zitten.
Via scherm prints ga je dat niet zien. Het is de manier van instellen. Waar ik bij het eerste deel met de schuif onderin het midden bepaalde en die waarde invoerde, doe ik dat nu met midpoint zelf en daar kwamen in het begin al verschillen uit.
Wat ik gister heb ingesteld gaat goed, zonder opstart piek.
Wat ik gister heb ingesteld gaat goed, zonder opstart piek.
-
Heel goed, dan is dat de aanpak.
Gr, Ben.
Afgelopen weekend op Houten nog even wat info bij DTS opgehaald. Het eerste deel van de servo's opnieuw ingesteld en op dat deel ook GEEN last meer van de inschakelpiek. Lijkt toch met het instellen van nu anders te zijn ten opzichte van toen. Nog een stuk of 25 te gaan.. 

-
Kun je er wat meer info over geven: wat heb je nu anders gedaan ten opzichte van "vroeger"?
Gr, Ben.
Gr, Ben.
Midpoint deed ik doormiddel van de schuif, doe ik nu via de 'midpoint' knoppen zelf. Hier zijn ook andere fouten uit gekomen. Ik heb alle instellingen genoteerd destijds, dus kan mooi zien of daar nu grote verschillen in zitten. Ook fouten haal ik er nu uit.
Ook is de software en firmware aangepast wat ook mee kan spelen.
Op advies van Martin overal de 'Suspend servo' toevoeging weggehaald nu deze in de software zelf zit oc32 config 3.20
Ook is de software en firmware aangepast wat ook mee kan spelen.
Op advies van Martin overal de 'Suspend servo' toevoeging weggehaald nu deze in de software zelf zit oc32 config 3.20
-
Duidelijk.
Gr, Ben.
Gr, Ben.