Hallo,
Sinds dit weekend heb ik mede dankzij de duidelijke handleiding keerplus3 in mijn baan geïmplementeerd en werkend gekregen inclusief terugmeldsignalen naar De YamoRC terugmelder (stroomdetectie s88).
Wat mij wel opvalt is dat ik bij de secties in de keerlus last heb van 'denderende' contacten. De handleiding zegt het al: schone wielen! Maar binnen de keerlus blijkt eea toch wel veel gevoeliger te zijn waardoor het soms misgaat in de treindetectie etc.
Is er iets simpels (iets met een weerstand en Elco zoals bij wagonverlichting, kan dat hier ook) om een soort antidenderschakeling tussen de keerplus3 schakeluitgangen S1/2/3 te realiseren?
Groeten en bedankt alvast!
André
Probleem met uitgangen voor terugmelddetectie naar YaMoRC terugmeldmodule
Probleem met uitgangen voor terugmelddetectie naar YaMoRC terugmeldmodule
Z21, iTrain, OC32/NG, ECoS2.1, RocoLine
-
Ben Spoorman
Bij YaMoRC terugmelders kun je per detectoringang de on en off delay instellen. Mogelijk helpt dat?
Beste Ben,
ik heb op dit ogenblik een YD6016ES (CS) aangesloten. Ik wist niet dat je daar nog iets aan kon programmeren.
Op de YaMoRC wegsite iets gevonden over het programmeren maar volgens mij heb je dan een USB isolator en een ES-link verbinding nodig.
Dat komt met verzendkosten erbij richting €50. Dat is me een beetje te gortig om te kijken of dit de oplossing is en waarschijnlijk ook maar 1x gebruikt wordt.
Ik heb ook nog oude Digikeijs Loconet terugmelders liggen, ik zal ook eens kijken of ik daar eventueel nog wat aan kan aanpassen. Maar dat is ws tevergeefs
Groet, André
ik heb op dit ogenblik een YD6016ES (CS) aangesloten. Ik wist niet dat je daar nog iets aan kon programmeren.
Op de YaMoRC wegsite iets gevonden over het programmeren maar volgens mij heb je dan een USB isolator en een ES-link verbinding nodig.
Dat komt met verzendkosten erbij richting €50. Dat is me een beetje te gortig om te kijken of dit de oplossing is en waarschijnlijk ook maar 1x gebruikt wordt.
Ik heb ook nog oude Digikeijs Loconet terugmelders liggen, ik zal ook eens kijken of ik daar eventueel nog wat aan kan aanpassen. Maar dat is ws tevergeefs
Groet, André
Hoi,
Hoe lang zijn de draden tussen de KP3 en de ES module? En welke dikte?
Railvontact is inderdaad erg belangrijk. De KP3 vertraagd de melders niet, dit kan je in de software zoals iTrain doen. Zet daar de meldervertragingen op 500 ms
Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk
Hoe lang zijn de draden tussen de KP3 en de ES module? En welke dikte?
Railvontact is inderdaad erg belangrijk. De KP3 vertraagd de melders niet, dit kan je in de software zoals iTrain doen. Zet daar de meldervertragingen op 500 ms
Verstuurd vanaf mijn SM-S938B met Tapatalk
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025
Domburg Train Support | Digitale Infodagen 2025
Beste Martin,
het is nog een testbaantje met korte stukjes van max. 50 cm tussen KP3 en Yamorc. Geen al te dikke draden, dat niet. ik denk 0,14mm2 (het waren de aansluitdraden van een defecte wisselaandrijving.
Dat van instellen in iTrain is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht! ik was met testen nog met de hand aan het rijden maar hoorde de relais klapperen. Maar dat verandert toch niet door dikkere draden toe te passen?
(ik begrijp overigens dat straks bij definitieve baan voor de baanspanning dikkere draden nodig zijn vanwege de grotere stroom)
André
het is nog een testbaantje met korte stukjes van max. 50 cm tussen KP3 en Yamorc. Geen al te dikke draden, dat niet. ik denk 0,14mm2 (het waren de aansluitdraden van een defecte wisselaandrijving.
Dat van instellen in iTrain is een goeie, daar had ik nog niet aan gedacht! ik was met testen nog met de hand aan het rijden maar hoorde de relais klapperen. Maar dat verandert toch niet door dikkere draden toe te passen?
(ik begrijp overigens dat straks bij definitieve baan voor de baanspanning dikkere draden nodig zijn vanwege de grotere stroom)
André