Het chassis van dit lokje is van metaal.
1 van de aansluitingen van het lampje ligt aan het chassis en dit is normaal de -.
Dat gaat dus niet werken.
Ook het motortje is vermoedelijk een oude zgnd. pannekoekmotor en daar moet je zo wie zo een ander motorschild opzetten aangezien 1 van de motor aansluitingen aan het chassis is verbonden.
D&H locdecoder
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
De -?
Tot je de trafo omdraaide dan word die plus
Bij Digitaal staat er een blokgolf op het chassis die met de hoge frequenty wisselt tussen + en -. De decoder geeft -, en de lamp brand dan alleen op het moment dat het chassis + word. Dit wisselt zo snel dat een gloeilampen niet uitvalt. Hij werkt dan dus op een halve spanning.
Een led wel, maar de frequentie is alleen zichtbaar met een goed paar ogen.
Ik kan nog een keer een vergelijking stellen naar een 6-pin digitale decoder? Die heeft ook geen v+ pin, en toch brand het licht van de loc gewoon. En die vind je in veel Fleischmann H0 locs met pannekoek motoren
Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Tot je de trafo omdraaide dan word die plus

Bij Digitaal staat er een blokgolf op het chassis die met de hoge frequenty wisselt tussen + en -. De decoder geeft -, en de lamp brand dan alleen op het moment dat het chassis + word. Dit wisselt zo snel dat een gloeilampen niet uitvalt. Hij werkt dan dus op een halve spanning.
Een led wel, maar de frequentie is alleen zichtbaar met een goed paar ogen.
Ik kan nog een keer een vergelijking stellen naar een 6-pin digitale decoder? Die heeft ook geen v+ pin, en toch brand het licht van de loc gewoon. En die vind je in veel Fleischmann H0 locs met pannekoek motoren

Verstuurd vanaf mijn SM-S916B met Tapatalk
Wie bang is om fouten te maken, zal nooit beter worden in wat die doet
Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024

Domburg Train Support | DTS Modelspoor | Digitale Infodagen 2024
-
Zojuist de boel opengemaakt. Zie bijgaande foto. Nu ik het terugzie denk ik dat de bruine draad rechtstreeks op de koolborstelhouder gesoldeerd moet worden en de draadwikkel er tussenuit moet, die helemaal weg dus. Ik zie de reactie met belangstelling tegemoet.
- Bijlagen
-
- aansluiting motorschild.jpeg (179.04 KiB) 99 keer bekeken
Geen van beide koolborstelhouders mag kontakt maken met het chassis.
Er zijn speciale motorschildjes in de handel hier voor.
Met dit motorschild word het heel lastig zo niet onmogelijk om de koolborstel met het spoeltje te scheiden van het chassis.
Zie voorbeeldfoto
Er zijn speciale motorschildjes in de handel hier voor.
Met dit motorschild word het heel lastig zo niet onmogelijk om de koolborstel met het spoeltje te scheiden van het chassis.
Zie voorbeeldfoto
- Bijlagen
-
- tCad1.jpg (168.53 KiB) 89 keer bekeken
-
- fleischmann-00504730-motorschild.jpeg (38.33 KiB) 95 keer bekeken
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Groeten Hans
Groeten Hans