Mijn Ecos 2 geeft van het één op andere moment geen rijspanning meer via de interne booster. De begrenzing staat ingesteld op 3,5A. Via de instellingen kan ik zien dat er ongeveer 15mA/27mA wordt afgegeven, te weinig om iets te doen. Er is geen kortsluiting, ik heb de stekkers naar de baan er uit gehaald. Dat maakt geen verschil.
De transformator geeft wel spanning, deze staat ingesteld op 18,9V
De tweede booster doet het wel. Ik heb deze ook uit de Ecos verwijderd maar ook dat maakt niet uit.
Heeft iemand een idee over de oorzaak? Of moet ik er vanuit gaan dat de Ecos defect is?
Ecos 2 geeft geen rijspanning meer via interne booster (opgelost)
Ecos 2 geeft geen rijspanning meer via interne booster (opgelost)
Laatst gewijzigd door AlbertG op 24 dec 2024, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook al gemeten of de aansluitdraden alleen ook geen spanning geven?
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
Er rijdt niets meer, ook de seinen en wissels worden niet meer aangestuurd. Meten op de draden heeft niet zoveel zin denk ik.
Het programmeerspoor doet het nog wel en de tweede booster ook.
Het programmeerspoor doet het nog wel en de tweede booster ook.
Door te meten aan de draden, weet je of de Ecos nog spanning 'levert'. Als dat het geval is, dan is er iets verder op mis, lijkt mij.
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
Hoi Cor,
Bedankt, je hebt gelijk. Meten is weten.
Ik was te veel gefocused op het plotseling uitvallen en dat de Ecos geen stroom weergaf.
Ik heb zelf een verdeelstrook met schroefconnectoren gemaakt en die blijkt de boosdoener. Slecht contact, en ik had aan de draadjes gezeten vóórdat het probleem optrad. Door te meten op 2 punten (op de centrale en op het verdeelpunt) was ik er al snel achter waar de oorzaak lag.
Bedankt voor je hulp en fijne kerstdagen.
Bedankt, je hebt gelijk. Meten is weten.
Ik was te veel gefocused op het plotseling uitvallen en dat de Ecos geen stroom weergaf.
Ik heb zelf een verdeelstrook met schroefconnectoren gemaakt en die blijkt de boosdoener. Slecht contact, en ik had aan de draadjes gezeten vóórdat het probleem optrad. Door te meten op 2 punten (op de centrale en op het verdeelpunt) was ik er al snel achter waar de oorzaak lag.
Bedankt voor je hulp en fijne kerstdagen.
Laatst gewijzigd door AlbertG op 24 dec 2024, 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.
PB van Eric?
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
Ik had inderdaad een mail van ene Eric maar over een heel ander onderwerp.
Ik heb het bericht aangepast.
Nogmaals bedankt.
Nu de treinen weer rijden, kan de kersttrein ook z'n rondjes doen. Ook fijne kerstdagen!
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
Ik heb een soortgelijk probleem, maar er is geen spanning op de connector van de baanvoeding van de Ecos. Voeding werkt, display doet het, geeft 128/173mA aan. Iemand enig idee?
Draadbreuk of slechte connector?
Baan van Nergenshuizen naar spoorweg museum.
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans
Dinamo ,iTrain, Roco, Rivarossi, Lima, Liliput, Piko, Fleischmann , Eigenbouw , Pbmodels.
Groeten Hans