Trekontlasting kabels bij opklapbaar modelbaan
Trekontlasting kabels bij opklapbaar modelbaan
Ik ben een modelbaan aan het bouwen die verticaal opgeklapt kan worden indien ik deze niet gebruik. Aangezien ik met de bekabeling bezig ben vraag ik mij af of er hierdoor geen al te grote trekbelasting hier op ontstaat. Ik heb namelijk een hoeveelheid kabels die dan komen te hangen in bijvoorbeeld de verdeelblokken (ptfix). Zijn er handige methoden om dit te omzeilen? Alvast dank.
Ter hoogte van deze 'knik' een grote lus houden die straks komt te staan als je dubbel vouwt. Ik heb zelf een lade waar wat besturings electronica in zit voorzien van een zeer soepele buis om de draden doorheen te voeren.
Je zou vlak bij de ptfix verdeelblokken een strook nanotape kunnen plakken en de kabels daarin drukken.
Met vriendelijke groet,
Cor
Cor
Je hebt ook ruime "sokken" die in de audio/video wereld vaak worden gebruikt om een set kabels bij elkaar te houden.
Iets dergelijks had ik bij de lokale omroep om de video mengtafel snel en eenvoudig elke maand aan te sluiten voor de uitzending van de raadsvergadering.
Dan maak je er een mooie tros van en die kan je dan ruim genoeg maken om beide situatie (ingeklapt of uitigeklapt) aan te kunnen.
Iets dergelijks had ik bij de lokale omroep om de video mengtafel snel en eenvoudig elke maand aan te sluiten voor de uitzending van de raadsvergadering.
Dan maak je er een mooie tros van en die kan je dan ruim genoeg maken om beide situatie (ingeklapt of uitigeklapt) aan te kunnen.
Fleischman z21 en YD7001 en DCC-EX centrales
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088
Mobiele baan 2x 100x50 cm met YD7001, DR4018, DR4088